CANBERRA. V Austrálii vyvolala rozruch reklama, v ktorej si muž pochutnáva na sendviči s netopierom.
Videom, ktoré len na YouTube videlo viac ako 250-tisíc ľudí, sa teraz zaoberá austrálsky úrad pre dohľad nad reklamou. Informoval o tom spravodajský web BBC.
Tradícia drzých reklám
Za kontroverzným spotom, v ktorom sa spieva, že pandémiu Covid-19 spôsobil "niekto, kto zjedol netopiera", stojí obchod s outdoorovým vybavením Boating Camping Fishing (BCF).
Hoci sa prvé prípady koronavírusovej nákazy preukázali na trhovisku so živými zvieratami v čínskom Wu-chane, neexistuje žiadny definitívny dôkaz o tom, že by vírus vznikol práve tam, píše BBC.

Austrálsky úrad pre dohľad nad reklamou uviedol, že dostal viacero sťažností na letnú reklamnú kampaň BCF a teraz ich vyhodnocuje. Podľa hovorcu BCF však malo ísť o veselú marketingovú kampaň. Doplnil, že mnoho Austrálčanov zostane v lete doma a reklama ich nabáda, aby preskúmali svoj vlastný dvorček.
BCF nie je v hľadáčiku regulátora prvýkrát. Na zozname spoločností, ktorých reklamy vyvolali najviac sťažností, sa obchod ocitol v roku 2016 aj 2018.
"V priebehu rokov BCF začala tradíciu drzých reklám v duchu dobre mienenej zábavy," povedal hovorca BCF. "Budú mať aj svojich kritikov a my to berieme," dodal.
Napäté vzťahy
Austrálsko-čínske vzťahy v minulom roku podľa expertov zaznamenali najväčšie ochladenie za posledné dekády. Reklama by mohla k napätiu ešte prispieť. Vlani v apríli Austrália podporila globálne vyšetrovanie pôvodu koronavírusu.
Čínska diplomacia to označila za politické manévrovanie namierené proti Číne. Odvtedy je austrálsky dovoz do Číny pod drobnohľadom.
V novembri Čína uvalila na austrálske vína cla vo výške 212 percent s tým, že Austrália export svojich vín dotuje a dočasné čínske opatrenia tak len korigujú nekalú konkurenciu.
Čínski študenti a turisti boli takisto varovaní pred cestami do Austrálie, čo bolo zdôvodnené obavami z rasizmu.