LONDÝN. Britská vláda v pondelok začala s novou informačnou kampaňou o odchode z Európskej únie. Brexit sa tak po mesiacoch v úzadí v dôsledku pandémie koronavírusu opäť stáva poprednou témou, informovala agentúra AP.
Reklamy v rámci kampane "Nový štart Británie: Poďme na to" upozorňujú britských turistov, aby sa nezabudli zdravotne poistiť pred návštevou Európy, a poskytujú im rady, ako prepraviť domáce zvieratá do zahraničia.
Kampaň im taktiež radí, aby si skontrolovali pravidlá roamingu svojho mobilného operátora.
Napriek oficiálnemu vystúpeniu z Únie sa Británia stále nachádza v prechodnom období, kde aj naďalej dodržuje pravidlá stanovené Úniou. Toto obdobie sa končí 31. decembra, keď krajina opustí rozsiahly jednotný trh 27-člennej únie.

Ohľadom brexitu však ostáva naďalej niekoľko nezrovnalostí. Rozhovory s Úniou o novej dohode o voľnom obchode a budúcich vzťahoch po brexite momentálne stagnujú na rozdielnych názoroch o rybolove, zaručení hospodárskej súťaže a bezpečnostnej spolupráci.
Ak obe strany do konca tohto roka nedokážu dosiahnuť dohodu o budúcom partnerstve, Spojené kráľovstvo bude musieť obchodovať s Úniou s clami a kvótami.
Vláda sa snaží pripraviť občanov na okamih, keď sa zmenia dohody o obchode, bezpečnosti a mnohých ďalších oblastiach. Jednou z najväčších zmien bude koniec možnosti bývať a pracovať kdekoľvek v Únii.