WASHINGTON, BRATISLAVA. Mary Jo Lauppová, 51-ročná hudobníčka z Iowy, sa v sobotu hrala s vnučkou, keď sa jej ozvalo viacero ľudí a upozornili ju na prázdne miesta počas mítingu prezidenta Donalda Trumpa v Oklahome, spomína pre Wall Street Journal.

Je možné, že na tom má zásluhu aj ona. Lauppová totiž ešte 11. júna nahrala na sociálnu sieť TikTok video, v ktorom vyzývala ľudí, aby sa zaregistrovali na míting, aj keď sa naň nechystajú a tým podujatie sčasti sabotovali.
Jej video malo dva milióny zobrazení a viac ako 137-tisíc prezretí.
Okrem TikToku, ktorý sa z Číny do sveta dostal v roku 2017 ako platforma na prezeranie krátkych videí a populárny je najmä medzi mladými, sa začalo šíriť aj na Snapchate, neskôr sa k výzve pridali fanúšikov kórejského popu (K-Pop) na twitteri.
Objavilo sa viacero správ rodičov, ktorí hovoria, že si zarezervovali aj stovku lístkov.
Nie je celkom jasné, či je toto dôvodom, prečo do haly s kapacitou takmer 20-tisíc miest prišlo podľa hasičov len šesťtisíc ľudí.
Šéf Trumpovej kampane Brad Parscale však vopred avizoval, že záujem o vstup prejavilo až milión ľudí. Na žiadosť o dva lístky im stačilo telefónne číslo, tínedžeri našli spôsob, ako nahlasovať neexistujúce čísla a žiadať o viac lístkov.
Nikomu nebránili
Parscale popiera, že by o nízkej návštevnosti rozhodli ľudia na internete, podľa neho ľudí púšťali za radom, ako do haly prichádzali. Nikto, kto lístok chcel, nevyšiel podľa neho naprázdno.