FOTO - ČTK |
Bozkávajú sa a objímajú, keď cvakajú fotoaparáty. Ich priatelia nadšene hlásia do sveta: "Je to pravda! Sú zamilovaní!" Ich tlačoví hovorcovia potvrdzujú, že tentoraz je to naozaj vážne. Pritom ide zvyčajne o reklamu pred projektom, ktorý sa práve dostáva na trh.
Keď šiel do kín napríklad film s Gwyneth Paltrowovou a Bennom Afleckom, hovorilo sa o ich opätovnej láske. Dali sa fotografovať ruka v ruke na romantických prechádzkach. Chodili spolu na večere. A všetko bolo zinscenované. Ben mal vtedy priateľku a Gwyneth stále myslela na expriateľa Brada Pitta.
Verejnosť už však bulváru všetko neuverí. Keď sa časopisy, píšuce o celebritách, opýtali verejnosti, čo si myslí o aktuálne najmedializovanejšom hollywoodskom romániku Toma Cruisa s Katie Holmesovou (spolu na snímke), cynici zvíťazili nad romantikmi.
"Je to reklamný trik," odpovedalo až 62 percent respondentov v časopise People. "Je to snaha o publicitu," súhlasilo až 65 zo sto opýtaných ľudí denníkom Us Weekly. A The New York Times napísal: "Cruise a Holmesová môžu byť naozaj zamilovaní až do oblakov, ale nemali by sa príliš čudovať, ak aj tí najoddanejší fanúšikovia nebudú chcieť ich láske uveriť."
Pretože to, či sa v Hollywoode za všetky roky jeho existencie prehnal akýkoľvek vietor zmien, jedna vec pretrvala - strategická láska.
Partnerské spojenie hviezd, ktoré vytvorí filmu barnumskú reklamu, zvýši lesk hercovho imidžu, pretlačí jeho či jej meno do povedomia verejnosti, prípadne odvráti pozornosť od iného vzťahu, je stále najľahšou cestou, ako pritiahnuť prelietavú publicitu. Na tom sa zhodujú sa odborníci.
Keď sa Cruise a Holmesová prvý raz objavili koncom minulého mesiaca na verejnosti, túlili sa a bozkávali na odovzdávaní filmových cien v Taliansku, okamžite sa dostali na titulné strany "veľkej trojky - denníkov Us Weekly, Star a People. A články vnútri sa zmieňovali po zverejnení nového vzťahu najmä o tom, že obidvaja majú pred premiérou - Cruis hrá vo Vojne svetov a Holmesová v ďalšom pokračovaní Batmana.
A začal sa kolotoč správičiek o ich osobách. O tom, ako 42-ročný Cruise z ničoho nič 26-ročnej Holmesovej zatelefonoval, o tom, ako si na prvej schôdzke dali suši v Cruisovom súkromnom lietadle nad Los Angeles, o tom, ako sa Cruise túži opäť oženiť a mať deti.
"Vzťah Katie Holmesovej a Toma Cruisa je nečakaný a čudný," hovorí Janica Minová, editorka časopisu Us Weekly. "Ale ja verím, že to myslia úprimne, aj keď sa mi preto v redakcii smejú."
Filmoví historici tvrdia, že takzvané falošné páry boli od nepamäti jedným zo zaručených spôsobov, ako filmové štúdiá kedysi propagovali svoje práce. Štúdiová reklamná mašinéria sa snažila presvedčiť divákov, že hviezdy objavujúce sa spoločne na plátne sú si blízke aj v súkromí.
Napríklad Tab Hunter, filmový milovník päťdesiatych rokov, tak často sprevádzal na večierky Nataliu Woodovú - na žiadosť štúdia Warner Brothers, ktoré malo s obidvoma zmluvu. A to napriek tomu, že Hunter bol gay a Woodová nemala ešte dvadsať rokov.
Dnešné celebrity už si za vlastný marketing zodpovedajú samy a mnohí zachádzajú ďalej ako ostatní vo využívaní vlastného života ako náboje pre novinové titulky. "Existuje veľa ľudí, čo si myslia, že dostať sa na titulnú stránku časopisov je skvelá vec," hovorí novinár bulvárneho denníka. "A dostať sa tam vďaka milostnému romániku je najzdravší spôsob - nechcú byť na titulke kvôli zločinu alebo rozvodu."
Ale mali by sa mať na pozore, varuje tento odborník. "Len čo raz otvoríte dvere svojho súkromia, už nikdy ho nedostanete späť."
Svoje by o tom mohol porozprávať spevák Richard Müller, ktorý v čase svojho najväčšieho tripového obdobia sám telefonoval redaktorom Nového Času, že práve zapaľuje vo Forume servítky alebo že mal pred nakrúcaním erotickej relácie televízie Nova v televíznej šatni sex s dievčinou z ulice.
Dnes žije Müller radšej v Prahe, kde si naňho novinári "nekamaráti" písať škandalózne články netrúfnu. (čtk, r)