V Szombathelyi o dobudovaní slovensko-maďarsko-slovinského dopravného koridoru

Budapešť 28. mája (TASR) - Za úplné dobudovanie slovensko-maďarsko-slovinskej cestnej a železničnej dopravnej tepny sa vyslovili dnes v maďarskom Szombathelyi ...

Budapešť 28. mája (TASR) - Za úplné dobudovanie slovensko-maďarsko-slovinskej cestnej a železničnej dopravnej tepny sa vyslovili dnes v maďarskom Szombathelyi účastníci medzinárodnej konferencie Jantárová cesta tretieho tisícročia v zjednotenej Európe bez colných hraníc.

Na podujatí sa popri predstaviteľoch rezortov dopravy Maďarska, SR a Slovinska zúčastnili aj predstavitelia samospráv a spoločností podnikajúcich v cestnej a železničnej preprave týchto krajín.

Účastníci skonštatovali, že po vstupe do Európskej únie od 1. mája 2004 v dôsledku presmerovania veľkej časti dopravy na nové trasy, ako aj reorganizácie ekonomických kontaktov v rámci regiónu sa výrazne zvýšila dopravná zaťaženosť celého severo-južného úseku Jantárovej cesty tretieho tisícročia, najmä však v úseku západného Zadunajska.

Na konferencii zaznelo, že v súvislosti s novými priemyselnými investíciami na Slovensku mnohé firmy plánujú prepravovať svoje výrobky po železnici cez región západného Zadunajska až do slovinského prístavu Koper.

Riaditeľ Odboru cestnej infraštruktúry Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Marian Miškovič vo svojej prednáške informoval o koncepcii rozvoja diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku.

Ako v rozhovore pre TASR Miškovič uviedol, koridor tzv. Jantárovej cesty by mal smerovať z poľského Gdanska cez Katovice, Žilinu, Mosonmagyaróvár, Szombathely do slovinského prístavu Koper.

"Ide o iniciatívu tohto maďarského regiónu, kde chýba takáto kapacita. Chcú presadiť tento koridor cez Maďarskú republiku, a chcú, aby participujúce krajiny prispeli a povedali v akom štádiu je stav tohto koridoru na území ich krajín," povedal predstaviteľ slovenského ministerstva dopravy.

Podľa jeho slov na slovenskom území ide o koridor od poľskej hranice cez Čadcu, Žilinu, Bratislava a Rajka. "Toto spojenie by bolo dobré aj pre SR, lebo by ho mohlo využiť aj množstvo turistov chodiacich zo Slovenska do Chorvátska," konštatoval.

Ako dodal, otvorenými otázkami v oblasti rozvoja cestnej dopravy medzi SR a Maďarskom je koridor plánovaný v oblasti medzi Žiarom nad Hronom cez Zvolen smerom na Šahy a Budapešť.

"Maďarsko ako keby uvažovalo o zmene tohto koridoru smerom na západ, miestom prepojenia by podľa nich bolo Štúrovo. Druhou otvorenou záležitosťou je koridor medzi Košicami a Miškovcom. V okolí Košíc je dosť veľký rozvoj priemyselných parkov, v roku 2007 začneme výstavbu rýchlostnej cesty zatiaľ v polovičnom profile, ale maďarská strana ešte neodpovedala, ktoré miesto by mohlo byť miestom prepojenia," povedal pre TASR Miškovič.

Účastníci konferencie prijali deklaráciu, v ktorej vyzvali pracovnú skupinu pre rozvoj dopravnej osi sever-juh, aby o záveroch konferencie informovali jednotlivé vlády, Európsky parlament a Výbor regiónov v záujme toho, aby bolo možné realizovať vybudovanie nosného úseku programu Jantárová cesta tretieho tisícročia v rokoch 2007 až 2015.

Projekt by mohol byť financovaný podľa deklarácie z prostriedkov kohézneho fondu, ďalšie doplnkové úseky - cesty a železničné trate regionálneho významu by boli vybudované z prostriedkov štrukturálneho fondu.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 434
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 143
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 2 872
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 628
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 898
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 165
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 143
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 136
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 003
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 920

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Chcel byť námorníkom, školí kapitánov. Z lásky k Dunaju si urobil živobytie

Význam vodného turizmu sme nedocenili, chýbajú služby, tvrdí Komárňan Marián Molnár

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Dnes je dvadsaťpäťka novou osemnástkou.

EKONOMIKA

Obchody už nechcú zbytočne vyhadzovať potraviny

Reťazce vyhadzujú tony potravín, mnohé končia v koši zbytočne.

Neprehliadnite tiež

Svet

Zamestnanci médií v Grécku vstúpili do ostrého štrajku

Televízne stanice nevysielajú správy, ale hrané alebo dokumentárne filmy.

Svet

Ostrovnému štátu Vanuatu hrozí výbuch sopky, evakuovali už šesťtisíc ľudí

V ohrození sú najmä tí, čo žijú na severe a na juhu.

Svet

V Berlíne sa konala simulácia veľkého teroristického útoku

Proti teroristom zasahovalo okolo 90 policajtov a členovia elitnej taktickej policajnej jednotky GSG 9.

Svet

Pri streľbe neďaleko Jeruzalema zomreli traja ľudia

Útočníkom bol Palestínčan.