PRAHA, BRATISLAVA. Květa Šubrtová v pondelok na pražskom Žižkove zablúdila. Keďže je nevidiaca, potrebovala pomoc, aby si mohla cez aplikáciu Bolt privolať odvoz domov.
Vodič síce prišiel, no problém nastal v momente, keď mal k nevidiacej žene nastúpiť aj jej vodiaci pes.
„Nastúpila som, po mne pes a on (vodič Boltu, pozn.) mi povedal: ‚S tým psom akože nie, preboha,‘“ opísala Šubrtová svoj zážitok v rozhovore pre Český rozhlas. „Hovorila som mu, že sa bez psíka nezaobídem, pretože nevidím. Odvetil, že ho to vôbec nezaujíma.“
Vodič nevidiacu zákazníčku napokon z auta surovo vyhodil na ulicu, pričom žena spadla na zem a kričala.
Sťažoval sa, že bude mať auto od chlpov
„V prípade Boltu, sa, žiaľ, nedá zadať poznámka, že mám napríklad slepeckého psíka, to by som tam určite napísala,“ zdôrazňovala Šubrtová s tým, že jej bude chvíľu trvať, kým po stresujúcom zážitku upokojí.
„Hovoril, že bude mať celé auto od chlpov,“ odvetila nevidiaca žena na otázku reportéra, či vie, prečo mal vodič problém vziať psa.
Vystúpiť podľa vlastných slov najprv odmietla. Argumentovala tým, že jazdu už má zaplatenú, keďže suma za odvoz jej odišla z platobnej karty automaticky.
„Povedal mi, že to zaplatené nemám a že sa proste účastník nedostavil.“
Keď žena nevystúpila dobrovoľne, vodič ju chytil za rameno a z auta ju násilím vyhodil.
Konflikt sledovali viacerí svedkovia z neďalekého hotela, ktorí zavolali políciu. Tá nevidiacu ženu odviezla domov a prípad začala vyšetrovať ako priestupok.
Vodiča zablokovali
Na incident zakrátko reagovala aj firma Bolt, ktorá sa poškodenej žene ospravedlnila.
„Hneď, ako sme sa o incidente dozvedeli, daného vodiča sme na našej platforme zablokovali. Zisťujeme všetky podrobnosti,“ uviedol mediálny zástupca firmy Bolt Jan Novosad.
Nevidiaca zákazníčka sa však po incidente sťažovala na bolesť hlavy a poznamenala, že sa ešte necíti úplne v poriadku. „Som dosť citlivá, ešte mi to chvíľu potrvá, kým sa úplne spamätám,“ vysvetlila.