SME

Vstup do Únie podporuje 64 percent Ukrajincov, ukazuje prieskum

Do NATO by chcelo podľa prieskumu patriť 51 percent Ukrajincov.

Ilustračné fotoIlustračné foto (Zdroj: TASR/AP)

KYJEV. Viac ako 60 percent Ukrajincov považuje vstup svojej krajiny do Európskej únie za hlavnú prioritu a viac ako 50 percent podporuje vstup do NATO ako najlepšiu možnosť zaručenia bezpečnosti štátu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky z dielne Nadácie Iľku Kučeriva-Demokratické iniciatívy a Ukrajinského centra ekonomických a politických štúdií O. Razumkova. Výsledky zverejnili v utorok.

Súvisiaci článok Putin potrebuje Orbána. Špeciálny vzťah dráždi Úniu Čítajte 

"Takmer dve tretiny obyvateľstva (64 percent) sa domnievajú, že hlavnou integračnou oblasťou Ukrajiny by mal byť vstup do EÚ, 13 percent podporuje vstup do Eurázijskej hospodárskej únie a 23 percent bolo nerozhodnutých. Najväčšia podpora vstupu Ukrajiny do EÚ bola zaznamenaná v západných (90 percent) a stredných (79 percent) oblastiach," uvádza sa v prieskume, z ktorého citovala agentúra Ukrinform.

SkryťVypnúť reklamu

Z výsledkov ďalej vyplýva, že "viac ako polovica obyvateľstva - 51 percent - je presvedčená, že najlepšou možnosťou na zaručenie bezpečnosti Ukrajiny by bolo pripojenie sa k NATO... Nevstúpenie do žiadneho bloku podporuje 26 percent a šesť percent sa domnieva, že je potrebná vojenská aliancia s Ruskom a krajinami SNŠ (Spoločenstva nezávislých štátov)".

Približne 17 percent respondentov bolo v tomto smere nerozhodnutých.

Prieskum sa konal od 13. do 18. decembra 2019 vo všetkých oblastiach Ukrajiny s výnimkou Krymu a okupovaných území v Doneckej a Luhanskej oblasti.

Na prieskume sa zúčastnilo 2017 respondentov vo veku 18 a viac rokov. Štatistická chyba nepresiahla 2,3 percenta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 711
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 365
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 542
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 885
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 222
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 028
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 801
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 825
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Miloš Roman.

Na gól čakali fanúšikovia 50 minút.


TASR
Futbalisti FK Humenné.

Domáci Považania inkasovali tri góly v úvodnom polčase.


TASR
Máté Lékai (vľavo) a Lukáš Urban v prvom štvrťfinále Európskeho pohára EHF FTC-Green Collect Budapešť - Tatran Prešov.

Hádzanárov Tatrana čaká domáca odveta vo štvrťfinále Európskeho pohára EHF.


Larry Lloyd.

Po skončení v Nottinghame pôsobil ako hrajúci tréner vo Wigane, ktorý dostal zo štvrtej do tretej ligy.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu