SME

Klesol počet Rusov, ktorí nepijú alkohol

Asi 67 percent respondentov uviedlo, že alkohol pijú z času na čas.

Ilustračná snímka.Ilustračná snímka. (Zdroj: TASR/Henrich Mišovič)

MOSKVA. V Rusku sa znížil počet ľudí, ktorí o sebe tvrdia, že nepijú alkoholické nápoje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyplýva to z prieskumu Všeruského centra na prieskum verejnej mienky (VCIOM), podľa ktorého alkohol nepije 33 percent respondentov. Vlani ich bolo 40 percent.

Pije viac Rusov

Prečítajte si tiež: Ruské ministerstvo chce zhabať auto, ak je šofér opitý Čítajte 

Asi 67 percent respondentov uviedlo, že alkohol pijú z času na čas; 18 percent opýtaných pije dva- alebo trikrát mesačne; ďalších 16 percent siahne po alkohole raz za mesiac a šesť percent respondentov niekoľkokrát do týždňa.

Menej ako raz za mesiac pije alkohol 27 percent účastníkov prieskumu.

SkryťVypnúť reklamu

Sociológovia sa Rusov pýtali aj na iné nezdravé návyky. Ukázalo sa, že 29 percent respondentov fajčí, pričom 16 percent z nich vyfajčí denne aspoň jeden balíček cigariet.

Devätnásť percent Rusov sa priznalo, že pred nejakým časom s fajčením skoncovali.

Viac kupujú lacnejšie pivo a vodku

Ruský denník Novaja gazeta okrem toho informoval, že vyhľadávač tovarov na internete Rate&Good si dal vypracovať štúdiu, z ktorej vyplýva, že od začiatku roka v Rusku klesol dopyt po víne a drahom alkohole. Rusi radšej dávajú prednosť lacnejšiemu pivu a vodke.

Riaditeľ Rate&Good Roman Majster povedal, že tento rok prvýkrát nestúpol predaj šampanského pred 8. marcom, keď sa v Rusku pomerne bujaro slávi Medzinárodný deň žien.

Doteraz tento sviatok, pokiaľ ide o spotrebu šampanského, končil zvyčajne na druhom mieste za Novým rokom.

SkryťVypnúť reklamu

Majster dodal, že pokiaľ ide o predaj vodky, trvalo predstavuje asi desatinu z celkového objemu predaných alkoholických nápojov.

Alkohol

Súvisiace témy: Rusko
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 093
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 761
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 776
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 429
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 488
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 594
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 251
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 863
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu