Reklamný boj sa začína. Tunnel si obohatil svoj výklad o podpis karty finalistov SuperStar. Púta na seba veľkú pozornosť - väčšiu, ako samotné hodinky značky Storm, ktoré prepožičali súťažiacim. FOTO SME - PAVOL MAJER
Keď sa skončilo prvé kolo SuperStar v susedných Čechách, cédečko jednej z jej finalistiek Veroniky Zaňkovej sa začalo okamžite predávať v sade s pracími práškami. Rozprúdila sa pre to rozsiahla diskusia a, samozrejme, skončila sa potupou pre speváčku.
Víťazka českej SuperStar Aneta Langerová preto radšej odmietla lákavú ponuku na milión korún za prepožičanie svojej tváre v propagovaní potravinového výrobku.
Len ďalší z českých finalistov Sámer Issa využil lukratívne postavenie a dal si zaplatiť propagáciu pre firmu. Šlo však o zavedenú spoločnosť a mobil LG, ktorý spojil so svojím imidžom milého úspešného chlapca, chce každý tínedžer.
Sponzori už dávajú ponuky
Člen manažmentu STV Branislav Zahradník dnes otvorene vyhlasuje, že aj z viacerých finalistov súťaže Slovensko hľadá SuperStar sa v krátkom čase "stanú milionári". Issa pre MF Dnes povedal, že za trištvrte roka od konca súťaže zarobil približne 4 milióny.
SuperStar je totiž reklamným ťahákom v každej krajine. Sponzorom tej šou chcú byť vždy zavedené firmy. Podľa SME sa o to zvádzal boj aj medzi dvoma tuzemskými mobilnými operátormi. Je jasné, kto vyhral - Supertour 2005 podporovala spoločnosť Orange.
Všetci finalisti majú teraz s STV dohodu, že ak o ne prejavia pre reklamný trh záujem komerčné firmy, vyberú si prednostne zo sponzorov SuperStar. Stali sa ideálnou marketingovou značkou. Nie je to prekvapivé - pol roka sa objavovali v najsledovanejšom čase televízie.
Zahradník povedal: "Zatiaľ prejavila záujem Škoda auto, ktorá by chcela využiť Martinu Šindlerovú, a Puma oslovila všetkých finalistov. Firmy si budú finalistov vyberať podľa charizmy, sympatií a podľa toho, ako sa ich charakterové znaky zhodujú s ich značkami."
Jeden finalista - jeden milión
Zvýšený záujem zo strany firiem o seba potvrdil už jeden z najcharizmatickejších finalistov slovenskej SuperStar Peter Konček. "To, či sa na akcii chcem zúčastniť, alebo budem s propagáciou súhlasiť, je len na mne. Viem, že ma pozývajú, pretože som mediálne známy človek, a zatiaľ mi to neprekáža. Mne to pomáha zviditeľniť sa a prezentovať nielen seba, ale najmä svoju muziku, ktorej sa chcem venovať."
Honza Musil, riaditeľ agentúry Scream, ktorá finalistov zastupuje, hovorí, že účinkovanie finalistu v jednej reklamnej kampani môže stáť v rozmedzí od jedného do dvoch miliónov korún. A dodáva: "Momentálne nezoženiete drahšieho umelca. Je to obchod a firmy sa predháňajú, kto zaplatí viac."
Agentúra si účtuje 20 percent, zvyšných osemdesiat pôjde do vrecka mladej superstar. Devätnásťročný Sámer Issa sa SME priznal, že za prvý honorár zaplatil otcovi výlet do Sýrie - vyšlo ho to 400-tisíc korún. (mt, js, hab)
Robí Markíza reklamu značke Versace?
V televízii Markíza je momentálne aktuálnou reality šou Mojsejovci. Tí tvrdia, že ich oblečenie je z väčšej miery značky Versace. Podobne sa volá jeden z finalistov súťaže. Vznikajú preto dohady o tom, že Mojsejovci - a teda televízia Markíza - robí tomuto módnemu domu reklamu. Také podozrenia však nie sú pravdivé. Finalista, o ktorom je reč, má prezývku Versače s písmenkom č namiesto c. Vedúca PR televízie Markíza Ivana Semjanová to vysvetľuje: "Prezývky finalistov vznikli na kastingoch podľa ich správania sa a prezentácie. Prezývka Versače nie je odkaz na značku. Je to len vyjadrenie istého typu človeka, ktorý má rád pekné veci a značkové oblečenie." (js, hab)