PEKING, BRATISLAVA. Sú po ňom pomenované nemocnice, skladajú sa o ňom piesne a mladí dnes nosia tričká s jeho portrétom.
Vojak čínskej oslobodeneckej armády Lei Feng sa stal v Číne príkladom modelového súdruha oddaného vodcovi Mao Ce-tungovi, z ktorého propaganda vytvorila skoro legendu. Niektorí odborníci dnes spochybňujú, či niekto s takýmto menom vôbec existoval. "Hoci niekto s menom Lei Feng zrejme existoval, informácie, ktoré o ňom prináša stranícka propaganda, sú veľmi pochybné," píše Wikipedia.
Lei Feng sa však najnovšie stáva aj maskotom americkej siete rýchleho občerstvenia.
Loading
...
Legenda na obrúskoch
Spoločnosť KFC v Číne otvorila reštauráciu, ktorá je venovaná práve duchu Leia Fenga. Spravila tak pred tohtotýždňovými oslavami jeho osoby, informuje agentúra Xinhua.
Stoly v pobočke vyzdobila spoločnosť kreslenými portrétmi hrdinu, ktorý mal žiť medzi rokmi 1940 až 1961, keď ho zabil padajúci elektrický stĺp, do ktorého narazilo vojenské auto.
KFC plánuje jeho odkazu venovať aj interiéry v asi 250 ďalších reštauráciách v provincii Chu-nan.
Loading
...
Prví zo Západu
Spoločnosť KFC sa do Číny dostala už v roku 1987 ako prvý západný reťazec s rýchlym občerstvením. Rýchlu expanziu firmy trochu zbrzdil príchod nových reťazcov. Dnes KFC spadá pod firmu Yum China, ktorá má v Číne približne 8500 reštaurácií s rýchlym občerstvením. Podľa magazínu Quartz ide najmä o KFC a Pizza Hut.
Dobiehať konkurenciu sa KFC snaží technologickými novinkami aj blízkosťou k režimu. V niektorých pobočkách sa dá platiť rozpoznaním tváre, v iných vás obslúžia roboti či umelá inteligencia.
Politické odkazy KFC využili aj v minulosti. Minulý rok sa prezentovali reklamou oslavujúcou štyridsať rokov čínskych reforiem a ekonomického rastu. „Čína, do toho!“ písalo sa na plagátoch, ktoré ponúkali boxy s grilovanými krídelkami aj hranolkami.