SME

India otvorila svoj najdlhší diaľnično-železničný most Bogibil

Most s názvom Bogibil má dĺžku 4,9 kilometra a klenie sa nad riekou Brahmaputra v štáte Ásam.

Ilustračná fotografia.Ilustračná fotografia. (Zdroj: SITA/AP)

NAI DILLÍ. Indický premiér Naréndra Módí v utorok slávnostne otvoril najdlhší diaľnično-železničný most v krajine.

Most s názvom Bogibil má dĺžku 4,9 kilometra a klenie sa nad riekou Brahmaputra v štáte Ásam.

Most spája okresy, ktoré susedia so štátom Arunáčalpradéš - sporným územím nárokovaným Čínou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Životne dôležité prepojenie

"Bogibil nie je iba mostom, ale životne dôležitým spojením pre státisíce ľudí v tomto regióne. Posilňuje sa ním prepojiteľnosť medzi Ásamom a ďalšími časťami krajiny," uviedol na mieste Módí, ktorého cituje tlačová agentúra DPA.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Putin prišiel do Indie rokovať o dodávke zbraní Čítajte 

Most za 59 miliárd rupií (840 miliónov dolárov) skráti cestovanie o tri až štyri hodiny, tvrdia úrady.

Most je dôležitý aj z hľadiska obrannej logistiky pozdĺž severovýchodných hraníc s Čínou. Je totiž skonštruovaný tak, aby dokázal uľahčiť presuny tankov a v prípade potreby na ňom môžu pristávať aj bojové stíhačky.

Bogibil je zároveň druhým najdlhším mostom svojho druhu v celej Ázii a jeho životnosť je stanovená na zhruba 120 rokov.

Výročie zosnulého premiéra

Základný kameň mostu položili už v roku 1997, ale stavba sa realizovala až v uplynulých štyroch rokoch - po tom, ako sa Módí ujal premiérskej funkcie.

Slávnostné otvorenie bolo načasované na výročie narodenia zosnulého indického premiéra Atala Bihárího Vádžpejího, ktorý rovnako ako Módí stál na čele Indickej ľudovej strany (BJP).

SkryťVypnúť reklamu

Čína považuje Arunáčalpradéš za súčasť Tibetu, a teda za svoje územie. Peking vystúpil aj proti rozhodnutiu Indie umožniť exilovému tibetskému duchovnému vodcovi Dalajlámovi navštíviť tento región, ako aj proti rozvoju miestnej infraštruktúry.

Pohraničné spory medzi krajinami sú dedičstvom čínsko-indickej vojny z roku 1962.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 089
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 725
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 980
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 432
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 3 351
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 598
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 262
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 862
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu