SME

Módne firmy sa zaviazali pripojiť k boju proti zmene klímy

Módne firmy sa zaviazali znížiť do roku 2030 vlastné emisie skleníkových plynov o 30 percent.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

KATOVICE. Niekoľko desiatok módnych gigantov sa pri príležitosti 24. konferencie OSN o klimatickej zmene v poľských Katoviciach zaviazalo znížiť do roku 2030 vlastné emisie skleníkových plynov o 30 percent.

Informovala o tom v utorok agentúra AFP.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Móda a klíma

Výkonná tajomníčka Rámcového dohovoru OSN o zmene klímy (UNFCCC) Patricia Espinosová na margo tejto iniciatívy vyhlásila, že "módny priemysel bol z hľadiska určovania nových trendov vždy dva kroky popredu", a preto ju teší jeho nový postoj ku klimatickej zmene.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Tisíce ľudí v Poľsku vyzvalo na boj proti klimatickým zmenám Čítajte 

Až 43 firiem sa dohodlo na tom, že vo svojej produkcii začnú preferovať materiály šetrné k prírode, ako aj ekologické formy jej prepravy.

Taktiež by predmetné firmy mali na základe vzájomného záväzku do roku 2025 prestať s inštaláciou uhoľných kotlov vo svojich továrňach.

Súčasťou ich iniciatívy by mala byť aj snaha motivovať zákazníkov, aby sa nezbavovali neobnoseného oblečenia len preto, že je z predchádzajúcej kolekcie.

To je v kontraste so silnejúcim trendom tzv. rýchlej módy, keď si zákazníci pravidelne obmieňajú celé šatníky.

Nemajú sa čím chváliť

Ako uviedol Stefan Sidel, riaditeľ oddelenia udržateľného rozvoja v spoločnosti Puma, módny priemysel sa z hľadiska negatívnych environmentálnych vplyvov "nemá veľmi čím chváliť" a práve preto chcú predmetné korporácie začať hrať "aktívnu úlohu" v boji s klimatickou zmenou.

SkryťVypnúť reklamu

Módny priemysel je podľa agentúry zodpovedný za približne desať percent celosvetových emisií oxidu uhličitého (CO2).

K iniciatíve sa okrem mnohých iných pripojili aj spoločnosti Adidas, Puma, Gap, Hugo Boss a Levi Strauss.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 981
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 444
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 151
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 769
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 664
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 660
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 977
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu