Paríž 25. januára (TASR) - Bájny galský bojovník Asterix, ktorý vo svojich dobrodružstvách statočne odolával nájazdom rímskych légií, napokon podľahol Američanom. Od tohto týždňa je jeho kreslená postavička v reklamných službách amerického reťazca rýchleho občerstvenia McDonaldďs vo Francúzsku s cieľom získať si srdcia (a peniažky) doteraz odolávajúcich Francúzov.
V televíznych reklamách a na plagátoch propaguje Asterix od dnešného dňa sedem druhov hamburgerov od "čias bájnej Galie" až po detské Happy Meal s jeho figúrkou na hranie. Reklamná kampaň potrvá do marca. Súbežne s ňou sa 30. januára dostane vo Francúzsku do kín nový film nazvaný Asterix a Obelix: Misia Kleopatra.
Asterix, symbol francúzskeho odboja voči všetkým formám diktatúry (v tomto prípade kulinárskej), bol zneuctený jedlom, ktoré ponúka McDonaldďs, reagoval s rozčúlením Jean Terlon, majiteľ gurmánskej reštaurácie bojujúcej s priemyslom rýchleho občerstvenia. Ďalší Francúzi sa však pýtajú, či marketingové využitie Asterixa nie je ústupkom McDonalda ich krajine a naopak víťazstvom Francúzska voči americkému vplyvu.
McDonaldďs ponúka rýchle občerstvenie vo Francúzsku od roku 1979, dnes má v krajine galského kohúta takmer 900 predajní, v ktorých ročný obrat dosahuje 1,7 miliardy dolárov.