Rada pre reklamu: Bilboard s Klausom a reklamou odstrániť

Praha 18. januára (TASR) - Bilboard s predsedom Poslaneckej snemovne ČR a ODS Václavom Klausom porušuje etický kódex reklamy. Rozhodla o tom vo štvrtok ...

Praha 18. januára (TASR) - Bilboard s predsedom Poslaneckej snemovne ČR a ODS Václavom Klausom porušuje etický kódex reklamy. Rozhodla o tom vo štvrtok Rada pre reklamu. Majiteľa reštaurácie v Špindlerovom Mlyne, na ktorej veľkoplošný plagát visí, chce preto vyzvať, aby ho zvesil. Klaus na bilboarde pózuje s lyžami značky Völkl. Nad fotografiou politika je nápis Voľte.

Klaus podľa vlastných slov propaguje na plagáte reštauráciu svojich priateľov, a nie značku lyží. Na bilboarde však nie je o reštaurácii ani zmienka. "Opaľoval som sa v Alpách na lyžiach značky Head, nie na lyžiach Völkl. Ďakujem za pozornosť, ktorú médiá venovali práve tomuto bilboardu. Denníky, ktoré z toho urobili takú bombastickú reklamu na lyže značky Völkl, môžu požiadať o honorár v tejto firme," povedal nedávno novinárom predseda snemovne.

Podľa názoru rady reklama porušila etický kódex a majiteľ reštaurácie by ju mal odstrániť. "Podľa platných noriem nesmú v reklamách vystupovať politici ani nositelia verejného záujmu, napríklad doktori," informoval viceprezident Rady pre reklamu Jiří Mikeš. Dodal, že inzerenti v minulosti rozhodnutia rady vždy počúvli.

Spomínanú reštauráciu vrátane reklamných plôch má podľa informácií médií prenajatú spoločnosť, ktorá v Prahe prevádzkuje športové centrum, zadávateľom reklamy je výhradný dovozca lyžiarskeho výstroja propagovanej značky.

"Dostali sme odpoveď od majiteľa reštaurácie, že si môžeme trhnúť..., že je to jeho majetok a on si rozhodne sám," uviedol pre Českú televíziu Mikeš. Či však kontroverzný plagát odstránia, záleží len na ňom. Takú výzvu totiž rada nemôže prikázať, ale len odporučiť, dodal.

Spojenie mena Václava Klausa a tým ODS so súkromnou firmou kritizovali jeho stranícki rivali aj kolegovia. Naopak niektorých politikov reklama, na ktorej sa športovec Klaus smeje na skupinu mladých lyžiarov a odporúča, akú značku voliť, neprekvapila. Podobný ťah Klaus použil vo volebnej kampani pred štyrmi rokmi. Vtedy sa objavil na veľkom plagáte časopisu Xantipa v dobe medzistraníckej dohody nepoužívať v predvolebnej kampani bilboardy. Podľa odborníkov na reklamu je Klausova akcia raritou, pretože politici vo svete sa spájaniu svojej osoby s nejakým výrobkom úzkostlivo vyhýbajú. (spravodajkyňa TASR Dana Meissnerová) sla

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Hitparáda štiav
  2. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  5. Malé knedličky, veľké dojmy
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  8. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  9. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  10. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 358
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 787
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 417
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 796
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 674
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 418
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 469
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 929
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 176
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 146

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Film roka vyhlásili dvakrát, Oscara má Moonlight (minúta po minúte)

Muzikál La La Land vyhral šesť cien, ale na konci večera sa udial veľký trapas.

KULTÚRA

Oscar nemá logiku. 5 dôvodov, prečo vyhral Moonlight

Mal šťastie, že nie je sci-fi.

DOMOV

Kocáb: Kisku už dlho uznávam, ocenenie ma šokovalo

Pre SME hovorí, že je hrdý slniečkar. S tvrdou silou nemáme šancu.

TECH

Nokii sa podarilo vstať z mŕtvych. Ukázali Nokiu 3310

Majú Android, nízku cenu a dobrý hardvér.

Neprehliadnite tiež

Vandali zneuctili v USA ďalší židovský cintorín, tentoraz v Pensylvánii

Organizácia bojujúca proti antisemitizmu ponúkla odmenu 10-tisíc dolárov za informácie.

Sedem ľudí zahynulo pri útoku na väzenské vozidlá na Srí Lanke

Útoky na väzenské autobusy sú čoraz častejšie, gangy sa snažia zabrániť, aby sa rivali dostali na slobodu.

Hľadá sa donášač. Trumpov hovorca podozrieva vlastných

Zamestnanci Bieleho domu majú zakázané používanie šifrovacích aplikácií.

Veľké ako Šikmá veža. Pisa chce lákať turistov na ruské koleso

Na mieste, kde je teraz parkovisko, by koleso malo stáť už toto leto.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop