JAKARTA. Piloti lietadla indonézskej spoločnosti Lion Air, ktoré havarovalo na konci októbra, mali problémy s ovládaním stroja takmer od začiatku letu.
Informovala o tom v stredu agentúra DPA s odvolaním sa na predbežnú správu indonézskeho Národného úradu pre bezpečnosť dopravy (NTSC).
Chybné údaje
Predbežná správa NTSC odhalila, že ukazovatele rýchlosti počas predchádzajúceho letu z Bali do Jakarty zobrazovali chybné údaje.
Posádka preto na zvyšok letu vypla autopilota. Lietadlo podľa vyšetrovateľov z NTSC nebolo spôsobilé na prevádzku a let z Bali do Jakarty nemal pokračovať.
Lion Air musí podľa NTSC zlepšiť bezpečnosť a umožniť pilotom v podobných prípadoch prerušiť let a núdzovo pristáť.
Loading
...
Vyšetrovatelia príčin nešťastia sa zameriavajú na to, akú rolu zohral nový manévrovací systém (MCAS).
Ten má zabrániť nadmernému stúpaniu lietadla, pri ktorom hrozí strata vztlaku.
V prípade havarovaného boeingu však systém zrejme spôsobil klesanie po tom, ako dostal nesprávne informácie zo senzorov.
Nový boeing
Prakticky nový Boeing 737 Max 8 spoločnosti Lion Air sa v pondelok 29. októbra po približne 13 minútach letu zrútil do Jávskeho mora.
Lietadlo linky JT610 smerovalo z Jakarty do mesta Pangkal Pinang, metropoly provincie Bangka-Belitung, ležiacej na východnom pobreží ostrova Bangka.
Nehodu neprežil nikto z 189 ľudí na palube.