VARŠAVA. Lietadlo poľských aerolínií LOT, mieriace do Varšavy, sa pokazilo na letisku v Pekingu.
Po skoro desiatich hodinách meškania sa zástupca aerolínií opýtal cestujúcich, či nemajú jüany, pretože musí zaplatiť mechanikom.
Čakanie sprevádzali hádky
Na neobvyklú príhodu sa posťažoval poľskému vydaniu časopisu Newsweek pobúrený pasažier, ktorý rovnako ako asi dve stovky ďalších ľudí uviazol na palube pokazeného lietadla Boeing 787 Dreamliner v čínskej metropole.
"Sme na medzinárodnom letisku. Neverím, že sa tu účtuje v hotovosti, z ruky do ruky, s mechanikom pri lietadle," sťažoval sa cestujúci.
Desaťhodinové čakanie sprevádzali hádky, krik a plač detí. "Niektorí stratili dôveru, nevedeli, či lietadlo bude fungovať, a zvažovali, či neprestúpia radšej na iný let," dodal.
Zbierku najskôr poprel
Po tom, ako zástupca aerolínií od cestujúcich vybral 2500 jüanov, lietadlo nakoniec z Pekingu odletelo, aby vo Varšave pristálo približne o desiatej večer, namiesto plánovaného poludnia.
LOT podľa denníka Gazeta Wyborcza najprv tvrdil, že poruchu odstránil v súlade s platnými postupmi a informáciu o zbierke medzi pasažiermi poprel ako nepravdivú.
Neskôr však hovorca leteckej spoločnosti Adrian Kubicki priznal, že cestujúci sa naozaj poskladali, pretože zástupca aerolínií nemal pri sebe dostatočnú hotovosť a sám sa rozhodol obrátiť sa na cestujúcich v snahe maximálne urýchliť odlet do Varšavy.
Po prílete do poľskej metropoly sa člen vedenia spoločnosti ospravedlnil cestujúcim, poďakoval sa im a vrátil im peniaze. Ako odškodnenie dostali tí, čo do zbierky prispeli, poukaz na ďalší let.