PRAHA, BRATISLAVA. Ak pijete pivo, chránite životné prostredie. Takúto myšlienku sa rozhodla v reklamnej kampani vyskúšať Praha, kde je automobilová doprava najväčším znečisťovateľom ovzdušia.
Pražský magistrát v spolupráci s českým pivovarom vyzývajú vodičov, aby viac využívali MHD. Ako motiváciu vytvorili aj samostatnú značku piva Pražský chodec.
„Pražský chodec vyzýva vodičov, aby nechali aspoň jedno popoludnie auto v garáži, zašli si s kolegami po práci na pivo a išli domov mestskou dopravou,“ píše sa v tlačovej správe projektu.
Pivo za kľúče
Začiatkom augusta sa mohli firmy zapojiť do výzvy a vytvoriť čo najväčší tím, ktorý sa vzdá aspoň na deň svojich kľúčov od áut.
84
- firiem sa zapojilo do projektu Pražský chodec.
Desať najúspešnejších firiem získalo na jeden deň chladničku plnú piva Pražský chodec.
Do projektu sa podľa stránky zapojilo vyše osemdesiat firiem, tá najúspešnejšia zhromaždila až 144 kľúčov od áut.
„Hľadali sme netradičný spôsob, ktorý by pritiahol k problematike znečistenia ovzdušia pozornosť, a pivo Pražský chodec je presne taký nápad,“ povedal pre Deník.cz koordinátor projektu Lukáš Eršil, ktorý má na starosti aj iniciatívu Čistou stopou Prahou.
Obvinenia z toho, že ide o propagáciu alkoholizmu, Eršil odmieta.
Varovali pred SUV
Pražský magistrát do kampane s pivom investoval takmer milión českých korún (38 800 eur).
Iniciatíva Čistou stopou Prahou v minulom roku tiež vydala kontroverzné video, v ktorom varuje vodičov pred kúpou áut SUV.
Reklamné video malo upozorniť na to, že s väčším autom sa horšie parkuje, a tiež na to, že predstavuje väčšiu ekologickú záťaž.