Pilot havarovaného lietadla pri pristavaní v Nepále pochybil

Nehoda lietadla si vyžiadala životy 49 pasažierov.

Havária lietadla v Nepále si vyžiadala 49 mŕtvych.(Zdroj: TASR/AP)

KÁTHMANDU. Pilot lietadla, ktorého nehoda na medzinárodnom letisku v nepálskom Káthmandu si v pondelok vyžiadala 49 mŕtvych a 22 zranených, nepostupoval podľa pokynov kontrolnej veže a k pristávacej dráhe letel z inej strany.

Vyjadril sa tak generálny riaditeľ letiska Tribhuvan Raj Kumar Chetri.

"Lietadlo nebolo zosúladené s pristávacou dráhou. Veža sa opakovane pýtala pilota, či je v poriadku a odpoveď bola áno," vyjadril sa Chetri.

Zmätok v lietadle

Podľa rozhovorov medzi pilotom a dispečermi letovej prevádzky pri pristávaní lietadla vznikla zmätočná situácia ohľadom toho, z ktorej strany má stroj pristáť.

Prečítajte si tiež: V Nepále havarovalo lietadlo, zahynulo 49 ľudí

Podľa nahrávky, ktorú zverejnila webstránka liveatc.net monitorujúca letovú prevádzku, sa ich rozhovory opakovane vracali k tomu, či má lietadlo pristáť z juhu alebo zo severu, pričom dispečer zdôraznil pilotovi, aby stroj otočil.

Príčina nehody je predmetom vyšetrovania. To nariadila vláda.

Kancelária premiéra v stanovisku informovala, že sa prípadu bude venovať šesťčlenný tím, ktorý povedie bývalý vládny tajomník.

Stroj skončil mimo dráhy

Lietadlo Dash 8 Q400 bangladéšskej leteckej spoločnosti US-Bangla letelo do Káthmandu z Dháky a na palube malo 67 pasažierov a 4 členov posádky.

Tridsaťdva pasažierov bolo z Bangladéša, 33 z Nepálu, jeden z Číny a jeden z Maldív.

Stroj podľa manažéra aerolínií Mohammeda Selima dvakrát obletel letisko, lebo čakal uvoľnenie pristávacej dráhy.

Podľa svedkyne Amandy Summers lietadlo viackrát zmenilo smer a letelo veľmi nízko. Stroj pri pristávaní následne zišiel z dráhy a potom začal horieť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  9. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  2. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  5. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  6. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  7. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  8. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  9. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  10. Slovensko spieva koledy
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 61 403
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 545
  3. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 9 934
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 908
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 9 265
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 795
  7. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 5 344
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 899
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 3 808
  10. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 3 383