Ross Hall pracoval viac ako 15 rokov vo Vojenskom námorníctve USA. Bol letovým dôstojníkom lietadiel P-3, ktoré sa špecializovali na lokalizáciu ponoriek. Aj toto lietadlo pomáha nájsť argentínsku ponorku so 44 osobami na palube, ktorá sa minulú stredu stratila v Argentínskom mori. Hall pracoval aj na lietadlovej lodi USS Carl Vinson aj na jadrovej ponorke.
Od čoho závisia šance nájsť ponorku, ktorá sa mohla potopiť?
„Vplýva na to veľa faktorov, najmä ak ponorka nie je na hladine. Šesť dní bez akéhokoľvek kontaktu znamená, že pravdepodobne došlo k vážnej nehode. Hlavným problémom je hĺbka. Ponorka má poklop, ktorý dokáže prijať záchranné prepravné vozidlo, no maximálna hĺbka na takúto záchranu je asi 600 metrov. Priemerná hĺbka v Argentínskom mori je však dvojnásobná, takže situácia je kritická."

Ak je teda ponorka na dne, námorníkov už nie je možné zachrániť?
„Testovacia hĺbka tohto typu ponorky je asi 300 metrov, takže všetko vo väčšej hĺbke, ako je 450 metrov, by bolo pre plavidlo katastrofické. Môže dôjsť k porušeniu trupu alebo k jeho rozdrveniu. Ak je ponorka vo väčšej hĺbke ako 600 metrov, potom už záchrana v podstate nie je možná.“
Posledné informácie pred stratou signálu hovoria o zlyhaní elektroniky. Dá sa z toho zistiť, o aký problém mohlo ísť?
„Nemáme dosť detailov, aby sme to definovali. Čítal som však správy, ktoré naznačujú problémy s batériami. Ak začali vytekať batérie, akumulátorová kyselina sa mohla dostať do podpalubia a mohlo dôjsť ku skratu, o ktorom sa hovorilo. V týchto správach sa však hovorilo o tom, že tento problém sa podarilo vyriešiť a ponorka mohla opustiť prístav. To bolo pred šiestimi dňami.“