LONDÝN. Nie je jasné, či to bol len nepodarený vtip, alebo cielený marketing. Najväčšia sieť britských pekární Greggs si však svojím novým adventným kalendárom pohnevala mnohých veriacich. Na jednej z ilustrácií, ktoré zobrazujú narodenie Ježiša a jeho privítanie tromi kráľmi, totiž namiesto malého Ježiška umiestnila hot-dog.
Spoločnosť sa za to neskôr ospravedlnila, bližšie však nevysvetlila svoj pôvodný zámer.
„Je nám ľúto, že sme niekoho urazili, nikdy to nebolo naším cieľom,“ cituje stanovisko Greggs portál britskej BBC.
Obrázok sa objavil v adventnom kalendári, ktorý si Briti mohli kúpiť v jej sieti za 24 libier. Vnútri sa nachádzali nákupné poukážky, ktoré mohli minúť v Greggs. Na každej stránke bol zobrazený aj jeden z výrobkov, ktoré sa dajú kúpiť v sieti.
Združenie britských evanjelických cirkví však reagovalo pokojne. Vianoce by podľa neho mali byť o oslavách narodenia Ježiša a nie o tom, že nejaká firma si na tomto sviatku robí marketing.
„Každý rok nejaká firma príde s nejakým kontroverzným vianočným nápadom, aby získala komerčný úspech,“ píše sa v stanovisku zväzu britských cirkví.