SME

Európska únia v OSN presadila iniciatívu Aliancia za obchod bez mučenia

Mučiace nástroje sa naďalej predávajú po celom svete.

Ilustračné foto. Ilustračné foto. (Zdroj: TASR/AP)

BRUSEL, NEW YORK. Komisárka EÚ pre obchod Cecilia Malmströmová v utorok potvrdila, že v rámci ministerského zasadnutia Valného zhromaždenia OSN v New Yorku v pondelok večer spustila medzinárodnú Alianciu za obchod bez mučenia.

Iniciatíva s celkovým počtom 58 zúčastnených krajín, ktorá podľa Malmströmovej predstavuje spoločné úsilie Európskej únie, Argentíny a Mongolska, sa zameriava na zastavenie obchodovania s tovarom používaným pri popravách alebo mučení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Medzinárodné právo zakazuje mučenie za akýchkoľvek okolností. Aj napriek tomu sa obchoduje s nástrojmi smrti a bolesti po celom svete," pripomenula komisárka v správe pre médiá.

SkryťVypnúť reklamu

Spresnila, že k takýmto nástrojom patria obušky s kovovými hrotmi, elektrošokové pásy a držiaky používané počas mučenia elektrickým prúdom, ako aj chemické látky používané na popravu ľudí a injekčné systémy na ich nedobrovoľnú aplikáciu. "Tieto výrobky nemajú iný účel, než spôsobovať bolesť a zabíjať ľudí," upozornila.

Malmströmová vyjadrila radosť, že k spoločnej deklarácii EÚ, Argentíny a Mongolska sa pripojil taký veľký počet krajín sveta, z Afriky, Ameriky, Ázie aj Európy, a odkázala, že takýto spoločný postoj je jasným posolstvom, že tento druh obchodu "už nebude tolerovaný".

Prihlásením sa do Aliancie za obchod bez mučenia signatárske krajiny vyjadrili súhlas so štyrmi akčnými bodmi: prijať opatrenia na kontrolu a obmedzenie vývozu tohto tovaru; vybaviť colné orgány vhodnými nástrojmi pre monitorovanie obchodných tokov, výmenu informácií a identifikáciu nových produktov; poskytnúť technickú pomoc krajinám, ktoré zavádzajú zákony zakazujúce tento druh obchodu, a vzájomne si vymienať postupy pre účinné systémy kontroly a presadzovania práva.

Obchod a nakupovanie

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  4. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  5. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  6. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 041
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 274
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 008
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 419
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 3 317
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 646
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 032
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 938
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

zľava Miloš Bubela (Nitra) a Mislav Rosandič (Košice)

Košice vykročili za víťazstvom gólom už v tretej minúte.


TASR
Radosť hokejistov Brna

Kometu potiahol štyrmi gólmi fínsky útočník.


a 1 ďalší
Róbert Boženík

Sporným bodom ostáva mena prestupovej čiastky.


Martin Fehérváry

Absolvoval operáciu menisku.


TASR
SkryťZatvoriť reklamu