Francúzsky štátny vlakový dopravca SNCF plánuje podľa portálu FranceInfo do roka 2023 na niektorých trasách plne automatizovať vysokorýchlostné vlaky TGV. S prvými testami chce začať už v roku 2019.
Vlaky budú vybavené množstvom vonkajších senzorov, ktoré majú sledovať trať a v prípade prekážky spustia núdzové brzdenie.
Francúzsky dopravca si veľa sľubuje aj pri posunovaní vlakov v staniciach. Automatizovaný pohyb by mal súčasne skrátiť intervaly medzi vlakmi na tratiach.

Bezpečnostný odstup sa v súčasnosti pohybuje okolo troch minút. V budúcnosti by mal klesnúť pod dve minúty na 108 sekúnd.
Napriek plnej automatizácii vlaku by mali v počiatočnej fáze spustenia projektu dohliadať na bezpečnosť celého systému rušňovodiči.
Riaditeľ SNCF Matthieu Chabanel tvrdí, že obsluha vlaku je potrebná práve kvôli tomu, aby pri nepredvídateľných situáciách, ktoré nastanú, mohla zareagovať.
Súprava sa podľa neho v porovnaní s metrom pohybuje v otvorenom prostredí, kde stromy, zvieratá alebo ľudia môžu blokovať trať.

Na automatizácii niektorých funkcií v železničnej preprave pracuje podľa portálu Engadget aj Británia. S vývojom systémov však sú však v porovnaní s Francúzskom len na začiatku.
Čiastočne aj preto, že železničná sieť v krajine závisí od množstva systémov, ktoré vyžadujú zapojenie ľudského faktora.
Akékoľvek snahy o automatizáciu však v krajine narážajú i na kritiku zo strany odborových organizácií.