SME

Francúzske cesty sa v dôsledku štrajku vodičov kamiónov menia na Divoký západ

PARÍŽ (PRE SME - ADOLF BAŠTA) - Nielen samotné Francúzsko, ale predovšetkým aj zvyšok Európy sa v tejto chvíli veľmi ťažko vyrovnáva s trvajúcou nepriechodnosťou francúzskych ciest. Sťažnosti počuť najmä z Madridu, kde sa sťažujú, že tohtoročný veľký ...

PARÍŽ (PRE SME - ADOLF BAŠTA) - Nielen samotné Francúzsko, ale predovšetkým aj zvyšok Európy sa v tejto chvíli veľmi ťažko vyrovnáva s trvajúcou nepriechodnosťou francúzskych ciest. Sťažnosti počuť najmä z Madridu, kde sa sťažujú, že tohtoročný veľký štrajk vodičov francúzskej súkromnej nákladnej dopravy začal práve vo chvíli, keď v Španielsku začína zber jesennej zeleniny a ovocia. "My nechceme prísť o nemecké trhy, kde nám tvrdo konkuruje južné Taliansko" - ozývajú sa hlasy predovšetkým v chudobnej Andalúzii, kde tunajší vodiči celkom podľa tradície amerických westernov pripravujú veľké konvoje nákladných áut so zeleninou, citrónmi a ovocím, aby si cestu po francúzskych cestách do Nemecka vynútili hoci aj násilím. Na druhej strane francúzskych hraníc - v Belgicku aj Holandsku - už od pondelka tunajší autodopravcovia vybavení prenosnými telefónmi, posielajú vopred na križovatky francúzskych ciest motocykle alebo osobné auto, ktoré hľadajú priechodové cesty po Francúzsku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V samotnom Paríži, tunajší komunistický minister dopravy Jean-Claude Gayssot, ktorý bojuje nielen o priechodnosť francúzskych ciest, ale predovšetkým o svoje ministerské kreslo, zvolal na ministerstvo zástupcov odborov aj zamestnávateľov na ďalšie rokovanie, ktoré by malo trvať najmenej 48 hodín. Francúzska ľavicová vláda už vopred sľubuje zamestnávateľom, že zníži ich sociálne náklady výmenou za zvýšenie platov pre ich vodičov. Ale štrajkové odhodlanie je zatiaľ silnejšie a neverí uvedeným sľubom. V budúcich 48 hodinách bude teda lepšie vyhnúť sa Francúzsku. Pritom v súčasnosti vo Francúzsku súkromná automobilová doprava zabezpečuje 74 percent prepravy všetkého tovaru, železnici zostáva 23 percent a veľmi lacnej lodnej doprave zvyšujú len 3 percentá. Z 38 000 tunajších veľkých dopravných podnikov len jedno percento zamestnáva viac ako 100 zamestnancov. Celých 56 percent tvoria súkromníci len s jedným nákladným autom. A tí prežívajú v európskej konkurencii len veľmi ťažko. Ak máme usudzovať podľa prvých reakcií štrajkujúcich, tak štrajk do soboty určite neskončí a dá sa očakávať, že na francúzskych cestách dôjde k prvým zrážkam medzi štrajkujúcimi a políciou.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: PRE SME - ADOLF BAŠTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr
  2. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja
  3. Rady pre začínajúcich podnikateľov: na čo nezabudnúť pri štarte
  4. Filantropia slovenských milionárov s tichým vplyvom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. LESY SR otvorili novú predajňu Lesníckych pochúťok
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  8. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 14 778
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 11 207
  3. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 7 980
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 5 315
  5. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku 5 011
  6. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 4 096
  7. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 3 048
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 2 012
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský vojak s volacím znakom Vladyka (35) umiestňuje diaľkové ovládanie na svoj pozemný dron v Charkovskej oblasti.

Drony intenzívne menia vojnu.


a 2 ďalší 45
Poľský premiér Donald Tusk.

Prečo sa voliči obracajú na autoritárov, hoci nemajú výsledky?


Andrés Velasco 14
Montáž hodiniek Prim v roku 1965.

Prežitie značky skomplikovala privatizácia.


55
Karl Schlögel.

Ďakovná reč nemeckého historika Karla Schlögela.


Igor Slobodník a 1 ďalší 5
SkryťZatvoriť reklamu