SME

Juncker: Európa nesmie podľahnúť požiadavkám USA ohľadom výdavkov na NATO

Americký minister obrany varoval krajiny, že musia dodržiavať záväzky spojené s armádnymi výdavkami.

Predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker.Predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker. (Zdroj: TASR/AP)

MNÍCHOV. Európa sa nesmie podvoliť nátlaku Spojených štátov, ktoré požadujú od európskych členov NATO zvýšenie výdavkov na svoje vojenské sily.

Popri Mníchovskej bezpečnostnej konferencii to vo štvrtok vyhlásil predseda Európskej komisie (EK) Jean-Claude Juncker.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhoročný americký odkaz

Tento luxemburský expremiér argumentuje tým, že rozvoj a humanitárna pomoc sa tiež dajú rátať za aspekt bezpečnosti.

"Ide o dlhoročný americký odkaz. Ja som však zásadne proti tomu, aby sme sa nechali do niečoho takého dotlačiť. Nepáči sa mi, ako USA zužujú bezpečnostný koncept iba na armádu," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

"Ak sa pozriete na to, čo Európa koná v oblasti bezpečnosti a humanitárnej pomoci, potom porovnanie s USA vyznieva odlišne. Moderná politika nemôže byť len o zvyšovaní nákladov na obranu. Európania musia tieto výdavky riešiť lepšie a peniaze využívať efektívnejšie," tvrdí šéf Európskej komisie.

Dodržiavanie záväzkov

Americký minister obrany James Mattis v stredu varoval spojenecké krajiny združené v NATO, že musia dodržiavať záväzky spojené s armádnymi výdavkami, ak nechcú, aby USA znížili svoju podporu tejto organizácie.

Podobné tendencie naznačil aj šéf Bieleho domu Donald Trump, ktorý vyhlásil, že Washington nebude podporovať Severoatlantickú alianciu ako doteraz, ak európske krajiny nezvýšia svoje výdavky na obranu o dve percentá zo svojich ekonomík. Spojené štáty zaisťujú 70 percent zdrojov Aliancie.

NATO

Súvisiace témy: Európska komisia, USA
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  2. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  3. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  4. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  6. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  7. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 162
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 536
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 730
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 855
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 849
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 466
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 065
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 839
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Hráči Trnavy sa tešia po rozhodujúcej penalte po skončení odvety semifinále Slovenského pohára FC Spartak Trnava - ŠK Slovan Bratislava.

Vitajte pri 124. epizóde Spoza piva, v ktorej sme sa venovali bližšie Slovnaft Cupu a jeho jarným kolám.


Samuel Biroš a 1 ďalší
Momentka zo zápasu Česko - USA na MS v hokeji U18 2025.

Z vysokej výhry sa tešili hráči Švédska.


Tréner Radoslav Antl.

Po tom ako mu boli stehy odstránené opäť naskočil do zápasového diania.


SkryťZatvoriť reklamu