WASHINGTON, BRATISLAVA. Internetová aplikácia Uber zažíva v uplynulých dňoch obrovský nápor, ibaže opačný, na aký bola doteraz zvyknutá. Čoraz viac ľudí si ju maže z mobilov a tabletov a to tempom, ktorému jej pracovníci nestíhajú. Uber preto prvýkrát musel celý proces zautomatizovať.
Hashtag #DeleteUber (Mazanie Uberu) sa stal jedným z najvyhľadávanejších aj na sociálnej sieti Twitter.
Zákazníci prepravnej služby už od víkendu mazaním aplikácie protestujú proti tomu, že vedenie firmy na čele s jej šéfom Travisom Kalanickom podporuje politiku nového amerického prezidenta Donalda Trumpa. Samotný Kalanick sa stal už aj členom jeho poradného zboru.
Cez víkend, keď vstupoval do platnosti Trumpov zákaz prijímania ľudí zo siedmich prevažne moslimských krajín, navyše Uber situáciu zneužil. Keď newyorskí taxikári na protest proti opatreniu odmietali prepravovať ľudí uviaznutých na Letisku J. F. Kennedyho, ktorých po zákaze zadržali bezpečnostné služby, Uber na tom dokonca zarobil. Nielen, že sa do štrajku nezapojil, ale pôvodne nevypol ani svoj automatický systém zvyšovania cien.
Automatické mazanie účtov zo strany Uberu si ako prvý všimol New York Times.
Firma nechcela povedať, koľko kont musela od víkendu zmazať, potvrdila však, že celý proces už riadi automaticky.
Klesajúcu popularitu Uberu najmä v Spojených štátoch využila konkurenčná firma Lyft. Jej aplikácia je v súčasnosti v AppStore aktuálne už piata najsťahovanejšia. Lyft finančne prispel aj neziskovke ACLU, ktorá proti Trumpovým opatreniam bojuje na súdoch.
Do kampane proti Uberu sa zapojili aj celebrity. Tento status zverejnila na Twitteri herečka Susan Sarandonová.
Loading
...