
V roku 2008 ste vytvorili aplikáciu Tweet Congress, ktorá sleduje a analyzuje twitterové statusy amerických poslancov. Prečo?
"Chceli sme prinútiť amerických kongresmanov, aby vo väčšej miere používali sociálne médiá, aby viac komunikovali so svojimi voličmi, teda s ľuďmi, ktorí ich dosadili do funkcií. Bola to nestranícka iniciatíva.
Washington je jediné miesto v Spojených štátoch, kde zamestnanci rozkazujú svojim šéfom. Mám na mysli vzťah medzi voličmi a politikmi.
Keď sme začínali s touto aplikáciou, sociálne médiá na komunikáciu s verejnosťou používalo asi len 22 kongresmanov. Už po roku bolo toto číslo niekoľkonásobné. Myslím, že aj našou zásluhou a šírením osvety v tejto oblasti.
Mnoho politikov tiež pochopilo, že sociálne médiá sú skvelý spôsob, ako ľuďom odovzdávať odkazy, ktoré neprejdú filtrom tradičných masmédií. Videli sme to aj pri tejto kampani. Obaja kandidáti na prezidenta často obchádzali tradičné médiá a s ľuďmi chceli komunikovať priamo. A na to sú sociálne médiá skvelé."
Prečo by to politici mali robiť?
"Mali by sa zodpovedať svojim voličom. Hovoriť im, čo urobili pre ich štát, pre ich volebný okrsok, akú legislatívu podporili. Na to sú sociálne médiá ako stvorené.
V roku 2008 bol Twitter relatívne nová služba. Videli sme to ako najjednoduchší kanál na komunikáciu s veľkým počtom ľudí."
Loading
...
Podarilo sa vám to?
"Do istej miery. Minimálne sme k tomu významnou mierou dopomohli. Ak sa dnes pozriete na našu stránku Tweet Congress, hneď vidíte, ktorí poslanci o čom hovoria, kedy majú schôdzky, čo plánujú, čo sa im podarilo. Nepodarilo sa nám to však úplne. Nepodarilo sa nám otvoriť obojstrannú komunikáciu, v ktorú sme dúfali."
Čo tým myslíte?
"Teraz napríklad vedieme dialóg. Opakom toho je, keby som vám hovoril len svoje stanoviská a keď sa ma niečo opýtate, namiesto toho, aby som vám odpovedal, vám dám ďalšie stanovisko. Tento dialóg sa nám nepodarilo úplne naštartovať."
Hovoríte však iba o výhodách sociálnych médií. Ale je tu twiterizácia politiky, politici verejnosť zahlcujú stanoviskami, videli sme to aj v tejto kampani. Alebo femonén, ktorý je známy ako „najskôr twittujem, až potom premýšľam“.