SYDNEY. Malajzijské lietadlo, ktoré v marci 2014 zmizlo počas letu z Kuala Lumpuru do Pekingu, v poslednej fáze letu zrejme nikto nepilotoval.
Vyplýva to z v stredu zverejnenej správy Austrálskeho úradu pre bezpečnosť dopravy, ktorý vedie medzinárodné pátranie po stratenom lietadle.
Boeing 777 aerolínií Malaysia Airlines s 239 osobami na palube sa stratil z radarov 8. marca 2014. Najnovšia analýza satelitných údajov naznačuje, že lietadlo v posledných momentoch letu prudko a čoraz rýchlejšie klesalo, a to pravdepodobne nekontrolovane.
Chýbajú dôkazy. Pátranie po lietadle duchov pozastavia ČítajteTomu by nasvedčovala aj to, že podľa všetkého nedošlo k vysunutiu vztlakovej klapky lietadla, ktorú vyplavilo more na pobrežie Tanzánie. Tieto pohyblivé zariadenia na krídlach lietadla piloti štandardne vysúvajú pri riadenom klesaní, uvádza sa v technickej správe úradu.
Osud letu MH370 stále patrí medzi najväčšie záhady v dejinách civilného letectva. Predpokladá sa, že sa lietadlo po vyčerpaní paliva zrútilo do odľahlej oblsti na juhu Indického oceánu, ďaleko od západného pobrežia Austrálie.
Komplikované, finančne náročné a doposiaľ neúspešné medzinárodné pátranie po vraku koordinuje Austrália, ktorá pomocou sonarov prehľadáva rozsiahle oblasti oceánskeho dna.
Objavili ďalšie trosky, ktoré by mohli pochádzať zo strateného letu ČítajteV ostatných mesiacoch sa ozývajú viacerí kritici postupu austrálskych úradov, podľa ktorých lietadlo v poslednej fáze letu niekto stále pilotoval. V takomto prípade by sa stroj mohol dostať omnoho ďalej, čím by sa oblasť pátrania musela zhruba strojnásobiť.
V rôznych častiach Indického oceánu sa doposiaľ podarilo nájsť už viac ako 20 údajných alebo potvrdených častí nezvestného stroja. Celá stanovená oblasť pátrania s rozlohou 120.000 štvorcových kilometrov má byť prehľadaná začiatkom budúceho roka.