LONDÝN. Kadernícky salón na západe mesta láka návštevníkov z celého sveta. Jeho úspech sa začal plagátom, ktorý v roku 2014 valcoval internet.
BBC sa k príbehu Karima Nabbacha vracia dva roky po tom, ako ponúkol zľavu všetkým ľuďom, ktorých vlasy majú "zlý deň". Napríklad Kim Čong-unovi.
Z jeho účesu sa nestrieľa
Podobizeň severokórejského lídra, ktorou ponuku ilustroval, mu okrem záujmu zákazníkov priniesla aj návštevu severokórejských úradníkov.
Prišli o niekoľko dní neskôr. Dôrazne od Nabbacha žiadali, aby plagát strhol, ten však slušne odmietal. "Pýtali sa, kto je manažérom. Ani sa nepredstavili," spomína si na incident londýnsky kaderník.
Severokórejčanov vôbec nezaujímalo vysvetlenie, že ide len o žart, ktorý má salónu pomôcť nájsť nových zákazníkov. "Povedali mi: 'Chceme tvoje meno'. Keď som im vysvetlil, že nie sme v Severnej Kórei, odpovedali mi upreným pohľadom a krátkym 'Uvidíme'", vysvetľuje pre CNN.
Na rade je Johnson
Keďže provokovať precitlivelých Severokórejčanov Nabbachovmu biznisu pomohlo, rozhodol sa so satirickými reklamami pokračovať. V súčasnosti sa mu stal vďačným cieľom Donald Trump.
"Ak sa nejako dá prepojiť zábavná správa z médií s vtipom o vlasoch, rozhodne po nej siahnem," ubezpečuje. "Začali ku nám chodiť aj klienti zo zahraničia. Prišli z Kanady, Zürichu, Dubaja i Ženevy."
Ďalším politikom, ktorého má Karim Nabbach na muške, je minister zahraničných vecí Boris Johnson. "Nosím ho v hlave už niekoľko mesiacov, ale zatiaľ mi nič nenapadá. Ak máte nápad, ozvite sa mi," smeje sa.
Loading
...