Bratislava 28. apríla (TASR) - Populárne reality show sledujú slovenskí televízni diváci najmä zo zvedavosti, pričom najpopulárnejšou bola spevácka súťaž Slovensko hľadá SuperStar. Vyplýva to z prieskumu verejnej mienky, ktorý realizovala v marci a apríli spoločnosť TNS SK.
Prieskum, na ktorom sa zúčastnilo 1021 respondentov, bol zameraný na znalosť a sledovanosť programov typu reality show. Výsledky ukázali, že súťaž Slovensko hľadá SuperStar poznajú takmer dve tretiny obyvateľstva. Druhou najznámejšou je reality show Mojsejovci, ktorú uviedol každý druhý respondent a na treťom mieste skončila relácia Pošta pre teba. Medzi obľúbenými programami sa často objavovali aj Vilomeniny, Zámena manželiek, Je to Možné? alebo Svadba snov.
Relácie typu reality show sledujú podľa prieskumu viac ženy, ako muži. Najmenej oslovujú ľudí s vysokoškolským vzdelaním. Podľa krajov oslovili relácie tohto typu najviac ľudí v Žilinskom, najmenej v Banskobystrickom a Nitrianskom kraji.
Divákov láka k televíznym obrazovkám najmä zvedavosť, kto vypadne v najbližšom kole. Ako dôvod to uviedlo až 67,3 percenta opýtaných. Medzi ďalšími motívmi sa objavili záujem o osudy ľudí, ktorí v reláciách účinkujú a taktiež atraktivita správania sa ľudí v stresových situáciách. Naopak najmenej priťahuje ľudí k sledovaniu show možnosť ovplyvňovania priebehu prostredníctvom SMS správ.
Mladších divákov priťahuje k obrazovkám najmä novosť takéhoto typu programov, starších respondentov lákajú osudy ľudí a ich správanie sa v stresových situáciách.
Podľa Ivana Šimeka zo spoločnosti TNS SK je sledovanosť týchto programov výrazne vyššia ako ich znalosť. Podľa neho je to spôsobené tým, že hoci ľudia tieto relácie pravidelne sledujú, nevedia, že sa označujú pojmom reality show.