Londýn 28. apríla (TASR) - Rodičia, ktorí nie sú schopní pomôcť svojim deťom správne používať internet, môžu zužovať ich vzdelávacie možnosti a znižovať ich pracovné perspektívy. Tvrdia to britskí výskumníci v dnes zverejnenej štúdii.
Podľa štúdie výskumných pracovníkov London School of Economics (LSE) nemajú mnohí rodičia dostatočné znalosti na to, aby viedli svoje deti pri používaní globálnej počítačovej siete.
"Dnes, keď sa mnohí mladí ľudia spoliehajú pri informáciách, domácich úlohách a profesijnom smerovaní na internet, o to viac je závažné, že niektorí z nich ostávajú pozadu," uviedla profesorka sociálnej psychológie Sonia Livingstonová.
V rámci dvojročného projektu hovorili výskumníci s 1511 deťmi a mladými ľuďmi vo veku 9-19 rokov a s vyše 900 ich rodičmi. Takmer 20 percent rodičov uviedlo, že nevedia, ako pomôcť deťom používať internet bezpečne.
Podľa správy rastie nielen rozdiel medzi deťmi s prístupom k internetu a bez neho, ale aj medzi tými, ktoré vedia alebo nevedia, ako ho vhodne používať.