WASHINGTON. Od ukončenia olympijských hier v Riu uplynul už takmer týždeň. Športovci sa postupne vrátili do vlasti, eufória z prekonaných rekordov a víťazstiev zoslabla a nastal čas na hodnotenie.
Najviac pozornosti vyvolávajú plavec Lochte a nízka sledovanosť hier.
Loading
...
Vymyslený prepad a vandalizmus plavcov
Brazílska polícia obvinila amerického plavca Ryana Lochteho z nahlásenia vymysleného zločinu. Hrozí mu za to jeden až šesť mesiacov za mrežami alebo mastná pokuta. Lochte by mal teraz odcestovať späť do Ria a postaviť sa pred súd, môže však poslať svojho právnika.
Škandál tak pokračuje a trpká príchuť na inak úspešnej účasti Spojených štátov na olympiáde je čoraz trpkejšia. Dvanásťnásobný olympijský medailista klamal o prepadnutí na čerpacej stanici, aby zakryl vandalizmus, ktorého sa tam s plaveckými kolegami dopustil.
Lochte sa neskôr priznal, že bol opitý, a ospravedlnil sa. Mnohí športoví fanúšikovia sú však naňho stále nahnevaní a obviňujú ho z pokazenia olympijského zážitku.
Sponzori sa mu otáčajú chrbtom
Lochtemu sa už chrbtom postavili aj jeho doterajší veľkí sponzori ako Speedo a Ralph Lauren. Iní mu však chcú dať druhú šancu a popularitu si má napraviť aj účinkovaním v pripravovanej novej sérii tanečnej šou Dancing With The Stars.
Svoj názor na Lochteho zatiaľ nevyjadrila ani americká olympijská komisia, ani plavecká federácia.
Loading
...
Vrásky finančníkov z NBC
Druhou najviac prediskutovávanou témou je nízka sledovanosť olympiády.
Televízia NBC, ktorá má vysielacie práva, uviedla, že v hlavnom vysielacom čase sledovalo hry v Riu 25,4 milióna divákov. Pred štyrmi rokmi to bolo 31,1 milióna divákov.
Pokles vyvoláva vrásky na čele finančníkov z NBC, keďže práva na vysielanie olympijských hier majú až do roku 2032 a zaplatili za ne 7,7 miliardy dolárov.
Reklamy zadarmo
Podľa CNN musela NBC dokonca ponúknuť istý reklamný čas zadarmo. Reklamy sa totiž nedostali k toľkým divákom, koľkých televízia očakávala a za koľkých firmy zaplatili.
Vedenie NBC však na verejnosti hovorí o celkovej veľkej spokojnosti a dokonca označilo hry v Riu za najúspešnejšiu mediálnu udalosť v histórii.
NBC odvysielala 6755 hodín priamych prenosov, záznamov, správ a diskusií. Počas 17 dní si športové zápolenie na obrazovkách NBC pozrelo celkovo 198 miliónov ľudí.
Tieto čísla sú podľa NBC dosť vysoké na to, aby NBC prezentovali vo výbornom svetle a pritiahli divákov k iným programom televízie. Zároveň NBC v čase olympiády sledovalo oveľa viac ľudí než iné televízne stanice.
"Naše plánovanie a prezentácia hier v Riu... sú najpôsobivejším výkonom, aký som kedy videl vo svete médií. Toto je najambicióznejšia úloha v mediálnom biznise a náš tím... všetci si zaslúžia zlatú medailu," povedal predseda NBC Sports Group Mark Lazarus.