PEKING, BRATISLAVA. Čínska cestovná kancelária udelila svojim zamestnancom pokutu vo výške 50 juanov (6,64 eur) za to, že nekomentovali príspevky svojho šéfa Zhang Minga na sociálnej sieti Weibo.
Beijing Youth Daily píše, že pracovníci dostali inštrukcie zapájať sa do diskusie pod statusmi nadriadeného. Tie obsahovali zmes firemných noviniek a motivačných výrokov.
Tí, čo nariadenie ignorovali, boli "primerane potrestaní", myslí si marketingový manažér kancelárie Čao Ru-sin. Opatrenia podľa neho mali zvýšiť pracovnú morálku mládeže vo firme, najmä tých, ktorí "potrebujú mentoring".
Nemenovaný zamestnanec však pre noviny povedal, že pred pokutou neprišlo žiadne upozornenie, ďalší hovoria o porušení svojich práv. Vo firme sa údajne udeľujú i pokuty za nenosenie tašiek s korporátnym logom.
Loading
...
Podľa BBC pod statusom pribudlo 4-tisíc komentárov, z ktorých väčšina pôsobila pobúrene. "Poviem priateľom a známym, aby služby kancelárie nevyužívali, toto je hrozné," hodnotí jeden z užívateľov.
Zdá sa však, že pre spoločnosť je každá reklama dobrou reklamou. Šéf firmy Ming Čang v dlhom príspevku vysvetľuje, že je podľa neho pozitívne, že ľudia už rozumejú korporátnej kultúre firmy.
"Samozrejme, že sa ľuďom nepáči byť pokutovaný, je však na nich, aby sme svoje produkty zviditeľnili a zaručili si tak rast," napísal.