NEW YORK. Adolf Hitler býva často vnímaný ako univerzálny symbol zla, o ktorom sa hovorí len v desivých historických súvislostiach. Ako však informuje americký denník New York Times, meno Hitler má aj ďalší rozmer – stáva sa marketingovou značkou, ktorá púta pozornosť a predáva.
Hitler - antižidovská osobnosť
Ak by ste natrafili na obchod s oblečením, ktorý by sa volal Hitler 2, isto by ste to považovali za náhodu. Majiteľ obchodu v pásme Gazy však odmietol o názve hovoriť s médiami a viaceré indície naznačujú, že sa Hitlerovo meno v názve firmy neobjavilo náhodou.
"Ten názov sa mi páči, Hitler bol tou najväčšou antižidovskou osobnosťou," cituje izraelský spravodajský portál jpost.com dvadsaťročného návštevníka obchodu. Mladých mužov v Gaze na obchode upútalo najmä to, že figuríny pred ním sú maskované a držia nože.
K útokom nožom na Izraelčanov, ktoré sa v pásme Gazy stali častým fenoménom, vyzýva mladých Palestínčanov hnutie Hamas.
Celosvetový fenomén
Palestínčania sú s Izraelom v konflikte, no Hitler 2 nie je jedinou spoločnosťou, ktorá diktátora zakomponovala do svojej marketingovej stratégie.
Reštaurácia Hitler's Cross v Mumbaii okolo svojho názvu nerobila žiadne tajnosti. Obrovské portréty vodcu Tretej ríše i svastika v názve hovoria jasnou rečou.
Loading
...
Podobne v roku 2013 v Thajsku otvorili reštauráciu s vyprážaným kuracím mäsom, ktorá svojím logom nápadne pripomínala KFC. Namiesto Davida Sandersa v ňom ale figuruje iná tvár.
Skutočne absurdne pôsobí turecká reklama, v ktorej Hitler po turecky kričí, aby muži nepoužívali ženské šampóny, pretože Biomen je "stopercentne mužský".
TV spot odvysielali komerčné televízie a zaznel i na futbalových štadiónoch. Napokon ho stiahli po protestoch tamojšej židovskej komunity.
Známy je i prípad, kedy chorvátska cukrovarská spoločnosť predávala svoje produkty s vytlačenou podobizňou nemeckého diktátora a antisemitskými vtipmi.
Naopak, kampaň nemeckej kaderníčky Ursuly Seggnerovej Waxing gegen Rechts mala jasné antifašistické motívy. Súdy ju však zakázali.
