RÍM. Prednosta železničnej stanice v juhotalianskom meste Adria, Vito Piccarreta, pustil na jednokoľajovú trať jeden z vlakov, ktorý sa o niekoľko minút nato čelne zrazil s ďalším. "Ja som pustil ten vlak, bol som to ja, kto mu dal zelenú," povedal talianskym médiám.
Zároveň však odmietol, že by bol za incident zodpovedný len on. "Ja nie som jediný, kto je vinný, hoci ma všetci obviňujú. Aj ja som obeť," cituje Picarretu denník La Stampa.

Vyšetrovanie na viacerých frontoch
Prednostov staníc v mestách Adria a Corate postavili dočasne mimo službu pre vyšetrovanie viacnásobného zabitia.
Prokurátori prešetrujú aj bezpečnostné postupy na jednokoľajnej trati a to, prečo nebola modernizovaná na dvojkoľajovú napriek financiám z EÚ.
Trať severne od prístavného mesta Bari sa spolieha na zastaraný telefonický varovný systém zo šesťdesiatych rokov, podobne ako asi 600 kilometrov regionálnych tratí po celom Taliansku, uviedla vláda. Odhaduje, že 2700 kilometrov zo železničnej infraštruktúry v krajine je jednokoľajových.

Zlyhanie komunikácie
Vyšetrovateľ novinám La Reppublica povedal, že problém nebol v jednokoľajovej trati, ale v tom, že všade inde bol už varovný systém automatizovaný. V oblasti sa časom zvýšil počet vlakov na trati, hoci systém naďalej spolieha len na telefonické varovania od prednostov staníc.
Podľa BBC vyšlo najavo, že v čase zrážky vlaky meškali. Navyše sa v oblasti pohybovali až tri vlaky. Prednosta stanice Piccarreta podľa vlastných slov nevedel o tom, že bol z Corate vypravený posilový vlak.
Počas víkendu sa budú konať pohreby prvých obetí zrážky vlakov, ktorá je najhorším železničným nešťastím v Taliansku od roku 2009. Pri zrážke zahynulo 23 ľudí a 52 ďalších utrpelo zranenia, informovala vo štvrtok stanica BBC.