Zrážka dvoch vlakov v Indii má už najmenej 24 smrteľných obetí

Ahmadábád 21. apríla (TASR) - Preplnený expresný vlak narazil dnes skoro ráno v západnej Indii do stojaceho nákladného vlaku, čo si vyžiadalo najmenej ...

Ahmadábád 21. apríla (TASR) - Preplnený expresný vlak narazil dnes skoro ráno v západnej Indii do stojaceho nákladného vlaku, čo si vyžiadalo najmenej 24 obetí na životoch a desiatky zranených, informoval dnes hlavný minister indického štátu Gudžarát Narendra Modi.

Podľa Televízie metropoly Naí Dillí je vyše 100 zranených - 50 z nich poskytli prvú pomoc a poslali ich domov autobusmi, zvyšných, ktorí majú zlomeniny končatín a hlboké rezné razy, hospitalizovali.

Jeden z vagónov vybehol hore na druhý a najmenej päť ďalších sa vykoľajilo a prevrátilo pri zrážke asi 36 kilometrov od mesta Vadodara v západoindickom štáte Gudžarát.

"Je to veľmi vážna nehoda. Najmenej 24 ľudí zomrelo a 56 je zranených," uviedol minister. Záchranári ešte stále vyťahujú obete a zranených z troch vagónov. Požiarnici a vojaci využívajú hydraulický rebrík, aby sa dostali hore na vrchný z dvojice vagónov, ktoré sú na sebe, v snahe oslobodiť ľudí uväznených vnútri.

"Obávame sa, že asi 80 ľudí je ešte stále uväznených v jednom z vagónov," uviedol minister železničnej dopravy štátu Gudžaráb Narajan Singh Rathore.

Podľa pracovníkov železnice bol vlak plný a cestovalo v ňom najmenej 432 ľudí.

Zatiaľ nie je jasné, čo zrážku spôsobilo. "Na prvý pohľad sa zdá, že došlo k zlyhaniu signálneho systému. Nariadili sme jeho preskúšanie a čoskoro budeme vedieť výsledok," uviedol minister.

Rozsiahla železničná sieť v Indii meria 108.000 kilometrov a je druhou najväčšou v Ázii po čínskej. Experti varovali, že železnica nemá na investície, ktoré by zlepšili jej bezpečnosť a infraštruktúru. K haváriám preto dochádza relatívne často.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 310
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 554
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 505
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 181
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 779
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 537
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 918
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 892
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 969
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 761

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek.

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.