KODAŇ, BRATISLAVA. Som hrdý Brit a Británia je najlepšou krajinou na svete, hovorí na videu jeden muž. Ďalší si zas myslí, že ako Islanďan je dôležitejší ako iní ľudia v miestnosti.
Reklama dánskeho vyhľadávača lacných leteniek či hotelov Momondo ukazuje, že väčšina ľudí si neuvedomuje, aká pestrá je ich DNA. Brit je Britom len sčasti a Islanďan má korene prakticky po celej južnej Európe.
Agentúra dostala do Kodane 67 ľudí z celého sveta a filmovala ich, keď spoznali výsledky analýzy svojej DNA.
Reklamu zverejnili v stredu a už ju videlo viac ako 1,3 milióna ľudí.
„Projekt podporuje náš predpodklad, že ľudia si neuvedomujú, odkiaľ odvšadiaľ pochádzajú,“ cituje portál Local.dk tlačovú správu firmy.
„Všetkým účastníkom to otvorilo oči a zmenilo to aj ich pohľad na iné národnosti.“ Dodáva, že so zvyškom sveta máme oveľa viac spoločného, ako si myslíme.
„Tieto testy by mali byť povinné. Potom by už neexistovalo nič také ako extrémizmus. Keby ľudia poznali svoje korene, kto by bol taký hlúpy, že by hovoril niečo o čistej rase?“ hovorí na videu jedna z účastníčok projektu.