šoumen Robo Mikla, nezvláda svoje démony a obchoduje so svojím súkromím.
z blogu Róberta SlovákaS omeškaním približne tridsať rokov sa už aj na Slovensku darí mnohým ľuďom prežiť Warholových povestných 15 minút slávy. Zdá sa, že je to jednoduché - treba len dostať svoju tvár do médií.
Ak sa u nás chce niekto stať "selebritou", má na to hneď niekoľko možností. Na začiatok by si asi mal vybrať, akou známou osobnosťou by chcel byť. Či chce byť extravagantný a nonkomformný ("pseudokúlový" slovom na označenie takéhoto človeka je dnes podľa mojej štrnásťročnej sestry slovo "strelený"), alebo chce "skutočne niečo dokázať".
Pravda je, že ak chce "skutočne niečo dokázať", tak jeho cieľom nemôže byť stať sa "selebritou". To by malo byť len akýmsi neblahým následkom, vedľajším efektom v jeho konaní. Byť "selebritou" je vraj pre ľudí, ktorí "skutočne niečo dokázali", otravné. Niekde to povedal Ivan Tásler, že najkrajšie a najpokojnejšie dni prežíva vo Viedni, kde ho nikto nepozná, neotravuje a nemusí odháňať húfy fanúšičiek.
Tým sa potvrdzuje fakt, že slovenské "selebrity" strácajú punc a lesk hneď, ako prekročia hranice Bratislavy smerom na západ (nie do Čiech) a zároveň sa potvrdzuje výnimka, že pre niektoré zo "selebrít" je anonymita v blízkom zahraničí vykúpením, a nie trápnou témou, ktorú na ne vyťahujú sláve neprajní intelektuáli.
"Strelené selebrity" to majú asi ľahšie. Stačí sa vyzliecť donaha pred Vilom Rozborilom a ďalšími jedna celá neviem koľkými miliónmi ľuďmi, alebo si prepichnúť nos "zicherkou", alebo napríklad zavolať Nový čas na rande s mladým Rezešom, alebo odmietnuť vraj ponúkaný sex so sponzorom relácie. A hneď ste "selebrita". Síce len na chvíľu, ale predsa.
Ak chcete byť "selebritou" dlhšie ako 15 minút, treba sa, samozrejme, pripomínať. Ak je téma dobrá (napr. odmietnutý sex), vystačí vám aj na štyri-päť tituliek, verejnoprávnu pracovnú ponuku či hosťovanie v Kuul clube. Ak je slabšia (napr. prepichovanie sa "zicherkou") treba sa udržiavať v pozornosti ďalšími novými atrakciami (bisexualita, holý zadok, "samovylúčenie sa", nová frajerka a iné).
Je osožné - ak pri tom pomáha dobrý PR tím, ktorý vopred dohodne počty tituliek pre rodiacu sa "selebritu" a pomôže "náhodne" vymáknuť rôzne situácie či nečakané stretnutia a vznikajúce vzťahy.
A "celebritám, ktoré skutočne niečo dokázali", potom už zostane len plač nad horším miestom na sedenie na OTO-vi.
Marošovi Kramárovi prekážalo, že Mojsejovci (tiež "selebrity") tam mali lepšie miesto ako on. Jeho sláva je, zdá sa, na úpadku. Nezaregistroval som Kramárov holý zadok na žiadnej titulke ani si na verejnosti ničím neprepichol nos a už vôbec som nezachytil, že by odmietol sex so sponzorom. Asi by už naozaj mal nosiť to tričko so svojím menom, ktoré dostal od mojej frajerky, módnej návrhárky Natálie Benkovej.
Hoci, niekedy je byť "selebritou" bolestivé. Pokojne sa vám môže stať to, čo sa vraj prihodilo Robovi Pappovi, keď na otázku nejakého "hlavohruďa", či je to naozaj on, odpovedal: Áno. Nasledovala bezdôvodná rana päsťou do tváre. Predpokladám, že sa onen smelý chlapík doteraz chváli priateľom, že pritankoval "selebrite".
Nedokážem odhadnúť, či sa vrátia časy, v ktorých "selebritám" stačilo vedieť spievať, hrať alebo byť profesionálom vo svojom odbore. Všetci môžeme len dúfať, že nikdy neuvidíme na titulkách zadok umelcov formátu Chudíka či - nebodaj - Pavelekovej.
Novodobé slovenské celebrity - Nora Mojsejová, podnikateľka, ktorej pri absencii vkusu nepomôže ani značkové oblečenie FOTO - ARCHÍV SME a TASR
slovak.blog.sme.sk