Akonáhle niekto aspoň trochu populárny umrie, zvýši to jeho kredit. Po smrti Curta Cobaina išli na dračku jeho cédečka či červeno-čierne pulóvre. Film Vrana chcelo mnoho ľudí vidieť preto, lebo pri jeho natáčaní nešťastne zastrelili syna Brucea Leeho. A najnovšie rotujú v jedinej slovenskej hudobnej televízii videoklipy mladého speváka, ktorý sa nedožil vydania svojho najnovšieho DVD. Bude vraj obsahovať množstvo materiálov, ktoré nestihol vydať. Trochu morbídne.
Svojich pätnásť minút slávy prežíva momentálne aj cirkev. Väčšina denníkov v posledných dňoch vyzerá ako bulvárne katolícke noviny. Dozvedel som sa kopu informácií o hierarchii cirkevných hodnostárov, dokonca aj o stávkových kurzoch na nových kandidátov na post ďalšieho zástupcu Boha na zemi. Vlna pozitívneho PR, ktorú naštartovalo úmrtie Jána Pavla II., možno na čas zatieni aj kauzu cirkevníkov evidovaných vo zväzkoch ŠtB alebo homosexuálne orgie rakúskych kňazov.
Krásna ukážka toho, ako môže dobre zvládnutá "pozitívna" PR kampaň zatieniť predchádzajúcu negatívnu. No aj tak mi ako najmorbídnejšia pripadá správa o nedávnej exhumácii niektorého z pápežov po 40 rokoch. Jeho výborný stav chápala ako skvelú reklamu akási rodina balzamovačov, ktorá už balzamovala troch pápežov. Nevedia sa už dočkať ďalšej objednávky z Vatikánu. Je to asi nevďačný sezónny biznis.
Je mi jasné, že mediálny šum okolo pápežovej smrti je vo veľkej miere spontánny. Nevymyslelo to - aspoň dúfam - tlačové oddelenie Svätej stolice. Všetko je len potvrdením faktu, že smrť (popri top témach ako sex, drogy či peniaze) je jedným z najlepších predavačov.
slovak.blog.sme.sk