PARÍŽ, BRATISLAVA. Parížsku kaviareň Carillon včera otvorili. Dva mesiace po tom, čo na jej terase zabili teroristi 15 ľudí, je stále fasáda obsypaná kvetmi a obrazmi. Teroristické útoky, ktoré si v novembri vyžiadali 130 obetí, tvrdo zasiahli turizmus v jednom z najnavštevovanejších európskych miest.
Predaj leteniek či obsadenosť hotelov po útoku klesla o 30 až 40 percent. Štatistiky však ukazujú, že návštevníci sa do Paríža už v decembri vrátili.
„Tak ako pri všetkých tragédiách a nepokojoch, nastalo počiatočné obdobie paniky a cestovný ruch tým trpí,“ hovorí pre časopis TTG Jim Brigden z agentúry Sojern, ktorá skúma dáta o cestovaní. Menej turistov týždne po útoku mal Londýn, Mníchov aj Brusel, ktorý bol vo výnimočnom stave. Aj keď turisti sa do miest vracajú, útoky v arabských krajinách aj v Európe môžu zmeniť to, kam cestujeme.
Menej do Turecka
Do Paríža chodilo po útokoch aj menej Slovákov. „Predaj na nasledujúce tri týždne po útokoch sa znížil o 50 percent, ale dnes už dosahuje štandardné čísla a opäť rastie,“ hovorí Patrik Vas zo serveru Pelikan, ktorý predáva letenky aj zájazdy. Pomohli tomu aj ich nižšie ceny.