FOTO - TASR |
Gigant s rýchlym občerstvením - spoločnosť McDonalďs sa rozhodla podporiť hudobníkov, ktorí vo svojich skladbách spomenú ich tovar. Spoločnosť chce osloviť predovšetkým rapujúcich umelcov, ako napríklad rapera Snoopa Dogga, Jay-Z-ho a 50 Centa.
Kampaň chce spoločnosť, ktorej reštaurácie posievajú takmer celý svet, rozbehnúť už čoskoro. Už dnes je však známe, že za každú skladbu propagujúcu alebo pozitívne hodnotiacu známy Big Mac, vyinkasuje umelec od jedného do piatich dolárov. To je v prepočte od 30 do 1500 korún. Platiť sa bude za každé odohratie skladby v rozhlasových či hudobných staniciach. Niektorých slovenských spevákov sme sa opýtali, či by takúto ponuku prijali.
Helico - rapper: "Ak hovoríme konkrétne o značke McDonald's, neviem, či by som práve túto ponuku prijal. Musel by som porozmýšľať. Je to pre mňa otvorená vec. Všetko je aj o peniazoch. Ak sympatizujem k určitej značke alebo tovaru, určite takéto ponuky neodmietam."
Kuly - spevák zo skupiny Desmod: "Takúto ponuku by som neprijal. Táto značka ma sklamala a mám voči nej apatiu. Skôr by som podporil niečo slovenské. Asi halušky alebo minerálku. To, čo je zdravé, s čím sa stotožňujem a oslovuje to aj mladých ľudí. Nemusím to robiť za peniaze. Niečo je pre dobrú vec a niečo len tak z recesie."
Katka Korček - speváčka: "Neviem, či by som takúto ponuku prijala. Čo sa týka reklám na určité produkty, musím sa s nimi stotožňovať. Nemusím mať účet práve v tej banke, pre ktorú som naspievala reklamu. Ale produkt, spoločnosť či značku musím vnútorne podporovať. Samozrejme, že to závisí aj od finančného ohodnotenia. V reklamnej oblasti sú dosť lukratívne ponuky."
Tina - speváčka: "McDonald's mám rada. Preto túto možnosť nevylučujem. Neviem však, do ktorej skladby by som zakomponovala slovo cheeseburger. Čo sa týka ostatných reklám, v ktorých som doteraz pôsobila, s produktami sa stotožňujem. Boli to mobilné telefóny, banky alebo poisťovne. Takže nič nezvyčajné. Sú reklamy, ktoré by som neprijala. Nerobím to pre peniaze, ale len pre potešenie. Nie všetky reklamy sú lukratívne ohodnotené."
(sita, hab)