Praha 22. marca (TASR) Českí sociálni demokrati si už asi uvedomili, aká zlá je ich situácia. Napraviť poškodenú povesť strany a jej predsedu Stanislava Grossa v očiach verejnosti im má pomôcť jedna z najlepších svetových reklamných agentúr, francúzska spoločnosť Euro RSCG, a najväčší odborník na politické kampane Jacques Séguéla.
Podľa českého denníka Lidové noviny (LN) s nápadom angažovať Euro RSCG prišiel predseda ČSSD a premiér Stanislav Gross pred 14 dňami, keď sa vrátil z návštevy Francúzska.
Minulý týždeň už Prahu navštívili dvaja zamestnanci francúzskeho ústredia a v centrále ČSSD, v Lidovom dome, sa v sprievode Grossa stretli s niektorými pracovníkmi strany. Údajne sa zaujímali už o prípravu blížiaceho sa zjazdu ČSSD v Brne na budúci víkend.
LN zdôrazňujú, že Jacques Séguéla má na konte nielen úspešnú prezidentskú kampaň Francoisa Mitterranda z roku 1981. Francúzska legenda sa odvtedy podieľala na 16 prezidentských kampaniach po celom svete a v 15 prípadoch s úspešným koncom.
Marketingový matador Séguéla sa riadi mottom, že medzi prezidentskou kampaňou a kampaňou na prací prášok nie je žiaden podstatný rozdiel.
Jacques Séguéla je presvedčeným ľavičiarom a pre ľavicové strany pracuje zadarmo. Výdavky na kampaň dotuje z objednávok na reklamu pre Danone či Citröen.
Za volebný úspech vďačia tomuto expertovi z Francúzska poľský prezident Aleksander Kwasniewski, bulharský premiér Simeon Sakskoburggotski a niekdajší prezident Želju Želev, slovinský premiér Janez Drnovšek, bývalý rakúsky kancelár Franz Vranitzky a desiatky ďalších politikov v Európe, Južnej Amerike, Ázii a v Afrike.
(spravodajca TASR Bohdan Kopčák) ed