Washington 14. marca (TASR) - V súvislosti s pribúdajúcim počtom obéznych detí na amerických školách sa koncern Coca Cola rozhodol zmierniť svoju agresívnu marketingovú politiku. Predstavitelia koncernu dnes informovali, že nebudú v budúcnosti uzatvárať lukratívne objednávky so školskými správami.
Podľa predstáv vedenia by mali automaty Coca Cola na amerických školách ponúkať v budúcnosti len šťavy a minerálky. Koncern sa okrem toho vzdá nápaditej reklamy na automatoch.
Coca Cola uzatvorila s viac ako 200 školskými správami exkluzívne dohody, z ktorých profitujú obe strany. Dohodami si koncern zabezpečoval dôležitý trh pre seba a školy, ktoré nikdy nemali peňazí nazvyš, dostávali podiel z predaja. Nový americký minister školstva USA Roderick Paige rozdelil ešte počas svojho pôsobenia vo funkcii školského poverenca v texaskom Houstone práve z takto získaných prostriedkov príslušným školám viac ako päť miliónov amerických dolárov.
Takáto politika bola už dlhšiu dobu terčom kritických pripomienok. Časť Američanov sa ohradzovala proti komercionalizácii škôl, ďalší poukazovali na rastúci podiel obéznych detí. Táto skutočnosť súvisí priamo s masívnym konzumom presladených nápojov značky Coca Cola.