SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Len dve percentá žien hovoria: sme krásne

Len dve percentá žien si myslia, že sú krásne. Vyplýva to z prieskumu, ktorý robila v deviatich krajinách sveta kozmetická firma. Ženy odpovedali pod tlakom ideálov prezentovaných médiami a reklamou.

FOTO - TASR a DOVE

Len dve percentá žien si myslia, že sú krásne. Vyplýva to z prieskumu, ktorý robila v deviatich krajinách sveta kozmetická firma. Ženy odpovedali pod tlakom ideálov prezentovaných médiami a reklamou.

Najväčšia časť opýtaných žien, 31 percent, sa zaradilo do kategórie "prirodzená krása", na druhom mieste s 25 percentami skončilo samohodnotenie "priemerná krása".

Viac ako dve tretiny žien pritom veria, že médiá a reklama "zveličujú pre krásu nereálny štandard, ktorý väčšina žien nikdy nemôže dosiahnuť". Odpoveď "verím, že každá žena má v sebe niečo krásne", odsúhlasilo až 85 percent opýtaných žien.

Prečo tak nezhodnotili samy seba? Prečo si nemyslia, že majú v sebe čosi z krásy?

Sociologička Helene Karmasinová to zdôvodňuje tým, že ženy sa samy podceňujú predstavami, že nemôžu držať krok so vzhľadom modeliek. "Odpovede v prieskume prezrádzajú vplyv tradičného obrazu ženy. Vlastnosti ako priateľskosť, humor a veselosť, inteligencia a múdrosť hrajú malú úlohu."

Napríklad s odpoveďou, že "muži si cenia telesne príťažlivé ženy", súhlasilo až 76 percent žien a 58 percent sa zaradilo do kategórie "ako-tak so svojím vzhľadom spokojná".

Dobrá správa však je, že chce väčšina žien tento trend zmeniť. Polovica opýtaných súhlasí, aby sa v reklame a médiách objavovali ženy s rozdielnou hmotnosťou a rozličnými postavami. Podľa prieskumov si to praje až 85 percent.

Britská lekárka Linda Papadopoulosová povedala: "Ženy sú bombardované reklamami o dokonalosti, ktorá je často nereálna a nedosiahnuteľná." V prirodzenosti je krása.

Šesťdesiatdvaročná Irene Sinclairová z Londýna sa preto stala modelkou. "Chcem ukázať, že aj ženy v mojom veku majú čo ponúknuť. Nikdy som nebola krásna, ale teraz sa tak cítim. Všetko závisí od toho, či dokážeme starnúť so šarmom." (čtk, r)

prečo sa 98 percent žien mýli

Len dve percentá žien veria, že sú krásne, no mýlia sa. Irene Sinclairová sa za žiadanú považuje. Zmúdrela. V 62 rokoch začala robiť modelku pre firmu Dove (na malej snímke). Táto kozmetická spoločnosť bojuje proti mediálnej kampani ideálnych žien, ktorých je na svete menšina. Podľa prieskumu, ktorý si dala spraviť, sa dve tretiny žien v dôsledku vyretušovaných reklamných fotografií vychudnutých krások cítia deprimované svojimi postavami a majú nízke telesné sebavedomie. V marci 2004 sa preto firma rozhodla použiť v svojich reklamách na spodnú bielizeň ženy s normálnymi krivkami - jedna mala väčší zadok, druhá širšie boky, ďalšia nedokonalé prsia. Vybrali ich preto, že majú svojím výzorom bližšie k väčšine žien na svete (na veľkej snímke). (r)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  2. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  4. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Nie je to len chlapská záležitosť
  8. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  9. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  10. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  1. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  2. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  3. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  4. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  5. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  6. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  7. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  10. Novinka medzi prefabrikátmi
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 208
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 492
  3. Aká je chémia vôní 12 877
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 639
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 449
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 981
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 668
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 283
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 837
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 6 828
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

NAKA zadržala bývalého šéfa polície Lučanského

Zadržali ho po tom, ako prišiel na dohodnutý výsluch.

Bývalý policajný prezident Milan Lučanský.
Jaroslav Haščák.

Koronavírus: Na covid zomrel francúzsky exprezident Giscard d'Estaing (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili už viac ako 109-tisíc nakazených.

Valéry Giscard d'Estaing.
CYNICKÁ OBLUDA

Papalášske hecovanie

Večný súboj politikov o to, kto ukáže väčšie pohŕdanie občanmi, priniesol dva mimoriadne výkony.

Neprehliadnite tiež

Pandémia koronavírusu zrejme vymaže pokrok dosiahnutý v oblasti znižovania chudoby.

Koronavírus vo svete: V Česku sa rast nakazených stále spomaľuje

Sledujeme dianie vo svete po vyhlásení pandémie. Ako sa vyvíja situácia v Česku, Nemecku a ďalších krajinách?

Stratia Česi dôveru v protikoronavírusové opatrenia?

Juhovýchodné Turecko zasiahlo stredne silné zemetrasenie

Úrady zatiaľ z oblasti nehlásia škody ani obete.

Ilustračné foto.

V Česku zomrelo na koronavírus ďalších 50 pacientov

Ministerstvo zdravotníctva hlási ďalších 4563 nových prípadov nákazy.

Testovacie stanovište v Prahe