Podľa víťaza medzinárodnej súťaže SuperStar Kurta Nilsena stojí úspech aj na výbere súťažných skladieb. Nilsen denníku MF Dnes povedal: "Recept na úspech? Vyberal som si najmä dobré piesne. Celá súťaž je o tom. Vyberieš si skladbu, ktorú nik nepozná, alebo ktorá sa ľuďom znepáči - a si von."
To isté hovorí hlasová pedagogička Lenka Pauliková: "Výber skladby je veľmi dôležitý. Súťažiaci spevák by mal spievať skladbu, ktorá mu je blízka, ktorá mu sedí a je v tónine, čo mu vyhovuje." Potvrdzuje to aj hudobný producent SuperStar Peter Graus: "Výber vhodnej skladby je určite dôležitý."
Ako je potom možné, že vyradení súťažiaci Konček a Tomeček nemohli podľa vlastných slov spievať to, čo chceli? Tak to aspoň tvrdia.
Konček: "Mali sme obmedzený výber skladieb. Ak som chcel mať takú, ktorú si už vybral niekto predo mnou, mal som jednoducho smolu. Nemohol som ju spievať ani v inej tónine. Keď som si chcel vymeniť pôvodne vybranú skladbu, najskôr mi to dovolili, ale po porade oznámili, že musím spievať tú, čo som si vybral. Začali o mne hovoriť, že mám hviezdne maniere. Čo bolo neopodstatnené."
Tomeček: "Hudobný dramaturg mi povedal, aby som si do rockového kola vybral rovnakú skladbu, čo som spieval v semifinále. Vraj na to ľudia zabudnú, v rockovom kole to bude iné, s iným cítením, v inom prevedení. Nechal som sa hlúpo nahovoriť. Niektorí ľudia a novinári ma za tento výber kritizovali. Aj Ivan Antala niekoľkokrát spomenul, že som skladbu spieval v semifinále. Čo od neho nebolo férové. On sám ma na tento výber skladby nahováral, ja by som si vybral inú. Mám v repertoári asi 30 rockových skladieb."
Manažér SuperStar Peter Kavecký to ale vidí inak: "Finalistom je poskytnutý zoznam skladieb, no nemusia sa ním striktne riadiť. Je len na uľahčenie výberu, s ktorým im pomáha hudobný dramaturg. Doteraz sme s výberom nemali žiadny vážny problém, no stáva sa už pravidlom, že keď niekto z finalistov vypadne, začne sa sťažovať práve na ten výber alebo na odposluchy. Pritom v momente, keď odspievajú a schádzajú z pódia počas priameho prenosu, sa s nimi rozpráva Bruno z Magazínu SuperStar. A nik vtedy nehovorí o ničom negatívnom, všetko je v poriadku."
Ivan Antala, hudobný dramaturg: "Vždy, keď príde reč na to, kto vypadol, začne sa všetko točiť okolo skladby. Hodnotí sa to, akú skladbu si vybral, ako ju zaspieval, či mal, alebo nemal odposluchy. Je to sympatické, že takto rozmýšľajú, ale ja som ich na začiatku varoval, že len spev stačiť nemusí. Už sú minimálne dvaja, ktorí to nepochopili, zo súťaže vonku. Toto je ďalekosiahlejšia súťaž než len spevácka. Chyba niektorých vypadnutých súťažiacich je, že tú hranicu nechceli prekročiť. Nevyčítam im to, ale potom sa musia zmieriť s tým, že skončia v tejto súťaži skôr ako finalisti, ktorí nemajú talent ako oni, ale majú iné prednosti. Je to šoubiznis." (hab, r)