Brusel 21. februára (TASR) Vytvorenie nových nástrojov na podporu výučby cudzích jazykov a podporu mimoriadne nadaných študentov v rámci európskych vzdelávacích programov navrhol dnes na rokovaní s rezortnými kolegami z krajín EÚ v Bruseli slovenský minister školstva Martin Fronc.
Podpora výučby jazykov by napríklad mohla vyzerať tak, že by EÚ poskytovala peniaze na platy učiteľov nemčiny, angličtiny či francúzštiny priamo z týchto krajín, ktorí by svoje rodné jazyky prichádzali učiť na Slovensko a do ďalších štátov.
Pokladám za dôležité, aby sme a osobitne Európska komisia našli silnejšie nástroje, podporné programy na výučbu jazykov. Deklarovaná možnosť voľného pohybu občanov nestačí, treba ju zabezpečiť, a to znamená, aby sa prekonali jazykové bariéry, povedal Fronc novinárom počas rokovania Rady EÚ pre vzdelávanie, mládež a kultúru.
Jedným z najväčších problémov pri výučbe cudzích jazykov na Slovensku je podľa neho nedostatok kvalitných učiteľov, pre ktorých ide o materinskú reč.
Jednoducho treba vytvoriť program na to, aby boli ochotní prísť učitelia, ktorí budú učiť nemčinu, francúzštinu, angličtinu priamo z týchto krajín do krajín, kde to potrebujú, povedal Fronc s tým, že jedným z nástrojov by bolo financovať ich platy z programu EÚ.
Druhý nový nástroj by mal podľa Fronca podporovať mimoriadne nadaných ľudí. Ak chceme vytvoriť ekonomiku založenú na poznatkoch, je kľúčové, aby sme sa venovali mimoriadne nadaným mladým ľuďom, aby sme jednoducho vytvorili program na ich podporu, dodal slovenský minister.
EÚ má dnes viacero vzdelávacích programov. V rámci programu Sokrates existuje aj podprogram Lingua zameraný na podporu štúdia európskych jazykov.