Dobojované. Dievčatá reality šou Dievča za milión sa od momentu vyhlásenia víťazky musia starať o seba samy. FOTO SME - PAVOL FUNTÁL |
Z finalistiek Dievča za milión majú vlastnú reláciu len dve dievčatá - Karin Olasová a Lucia Uličná. Je otázne, či televízia JOJ osloví na spoluprácu aj ostatných osem dievčat.
Jedna z bývalých favoritiek reality šou Karin Ivanková dnes tvrdí, že už nechce mať so súťažou nič spoločné. Neodpovedá nielen na odkazy a SMS správy novinárov, ale ani samotných finalistiek.
Michaela Suríniová, takisto tvrdí, že by sa rada zbavila nálepky "Dievča za milión". Hovorí: "Je pekné, keď vás ľudia spoznávajú, ale čo sa týka profesijného života, chcela by som skôr, aby ma ľudia poznali ako Mišu Suríniovú."
Má teda účasť finalistiek Dievčaťa za milión pozitíva alebo negatíva?
Mediálny analytik Tomáš Czwitkovics je nekompromisný: "Dievčatá sa na nálepku Dievča za milión sťažovať nemôžu. Ich popularita spočíva len v tom, že tú nálepku dostali. Keby ju nemali, nemal by o ne nikto záujem, neboli by mediálne zaujímavé. Otázka znie: Bude mať o ne niekto záujem práve po zbavení sa tej nálepky?!"
Psychológ Dušan Fabián vysvetľuje: "Tá nálepka je pre účastníkov reality šou na začiatok dobrá. Má určitú silu, je to dobrá reklama. Zbavia sa jej len originálnou a vlastnou prácou. Vtedy je možné, že sa vytratí. Bude to vtedy, keď bude viac žiariť ich reálna práca. U každého bude ten čas individuálny."
Psychologička Eva Jaššová: "V prípade miliónových dievčat to dosiahnu iba tie, ktoré sa presadia vzdelaním, prácou v médiách, v moderátorskej, speváckej alebo inej činnosti. Súťaž Dievča za milión neukazovala na ich pravé kvality. Boli mediálne známe bez ohľadu na svoje schopnosti."
Podľa nej sú totiž účastníci každej reality šou "len produktom, tovarom": "Hrajú vždy podružnú úlohu. Hlavným cieľom nie sú pocity, úspech a šťastie súťažiacich - je ním sledovanosť televízie. Súťažiaci sú len vedľajším produktom nejakého komerčného zámeru, preto nemôžu očakávať ohľady a ústretovosť. Pristúpili na pravidlá hry."
Czwitkovics upozorňuje, že bez nálepky reality šou budú úspešné len silnejšie osobnosti. "Po skončení súťaže prichádza obdobie, v ktorom dievčatá môžu dokázať, či boli dobré, či majú na viac, či boli populárne a úspešné len vďaka tej súťaži. Ak Lucia Uličná prejaví svoj talent, má možnosť ostať na mediálnom výslní aj dlhšie. Inak sa jej kariéra môže rýchlo skončiť."
Jednou z mála, ktorej nálepka Dievča za milión neprekáža, je miliónové dievča Zuzana Panczová. Úprimne hovorí: "Lichotí mi, keď ma ľudia spoznávajú. Niekto ma nazval egoistom za to, že chcem byť slávna. Ja to za egoizmus nepovažujem. Druhým ľuďom tým predsa neubližujem, nestúplo mi nič do hlavy."
Práve ona však žiadnu ponuku od nikoho nedostala. A úprimne hovorí: "Pozitíva súťaže - v tom, že som sa veľa nového naučila. Keby som zostala v Austrálii, nikdy by som nedostala šancu zviditeľniť sa a zmedializovať. Spoznala som veľa nových ľudí. Negatíva spočívajú hlavne vo falošnosti. Veľa ľudí mi nasľubovalo, že budem pre nich pracovať, že budem moderovať ich večierky a akcie, ktoré budú organizovať, ale neozvali sa."
Autor: MARTINA HABLÁKOVÁ, r