Nehodu afganského lietadla neprežil nik zo 104 ľudí na palube

Kábul 5. februára (TASR) - Nehodu afganského linkového lietadla, ktoré sa vo štvrtok zrútilo neďaleko Kábulu, neprežil nik zo 104 osôb na palube. Dnes ...

Kábul 5. februára (TASR) - Nehodu afganského linkového lietadla, ktoré sa vo štvrtok zrútilo neďaleko Kábulu, neprežil nik zo 104 osôb na palube. Dnes to oznámil hovorca afganského ministerstva obrany.

"Nehodu nikto neprežil. Začneme odvoz tiel," povedal hovorca.

Trosky úplne zničeného Boeingu 737-200 súkromnej spoločnosti Kam Air dnes objavili holandské vrtuľníky Apache jednotky NATO v hornatej oblasti - v nadmorskej výške asi 3300 metrov nad morom - asi 30 kilometrov juhovýchodne od Kábulu. Stroj sa zrútil vo štvrtok popoludní v snehovej búrke, po tom, čo ho po prílete zo západoafganského Herátu kábulské letisko odmietlo prijať pre zlú viditeľnosť.

Severoatlantickou alianciou vedená jednotka ISAF do oblasti vyslala tímy špecialistov na záchranné akcie v horskom teréne. Vrtuľníky na mieste nehody vysadili slovinských horských záchranárov. Okrem stovky vojakov NATO je v oblasti nehody viac ako tisíc afganských vojakov.

Medzi 96 pasažiermi bol veľký počet cudzincov, vrátane deviatich Turkov, troch Američaniek pracujúcich pre neziskovú organizáciu, traja Taliani - vrátane jedného zamestnanca OSN - a Iránec pracujúci pre medzinárodnú neziskovú organizáciu. Kam Air oznámil, že osemčlennú posádku tvorili šiesti Rusi a dvaja Afganci. Podľa ruských agentúr boli zo šiestich zahraničných členov posádky štyria Rusi. Lietadlo bolo prenajaté od spoločnosti Kirgizsku.

Letecká nehoda je najhoršou v histórii Afganistanu. Kam Air bola prvou súkromnou leteckou spoločnosťou v Afganistane po páde hnutia Taliban z konca roku 2001. Prvý let uskutočnila na linke Kábul-Herát v novembri 2003. Na prevažne domácich linkách využíva prenajaté boeingy a antonovy. Medzi zahraničnými destináciami má Dubaj a Istanbul. Linky sú populárne medzi bohatými Afgancami a využívajú ich aj humanitárni pracovníci.

Lietadlá Kam Air, ako aj stroje štátnej spoločnosti Ariana Airlines, vyvolávali obavy z hľadiska bezpečnosti prevádzky. Pracovníci OSN majú zakázané lietať tak linkami Kam Air, ako aj Ariana Airlines. Hovorkyňa OSN Ariane Quentierová však dnes potvrdila, že na palube havarovaného stroja bol aj Talian pracujúci ako architekt pre Kanceláriu OSN pre projektové služby.

K väčšej leteckej nehode v Afganistane došlo naposledy 27. novembra 2004, keď sa nákladné lietadlo pracujúce pre americké ozbrojené sily zrútilo v centrálnej provincii Bamiján, pričom zahynuli traja americkí vojaci a traja členovia posádky, americkí civilisti.

K ostatnej nehode linkového lietadla došlo 19. marca 1998, keď Boeing 727 spoločnosti Ariana Airlines vrazil do kopca pri Kábule. Zahynulo všetkých 45 osôb na palube.

Začiatkom toho istého roku zomrelo 51 ľudí, keď sa transportné lietadlo Antonov prevádzkované spoločnosťou Ariana Airlines zrútilo v horách pri pakistanskom meste Kvéta, po tom, čo pre zlé počasie nemohlo pristáť v Afganistane.

V septembri 2004 Antonov-24 prevádzkovaný Kam Air zišiel z dráhy po pristátí v Kábule, zrejme kvôli poruche motora. Pri incidente utrpelo ľahké zranenia 27 pasažierov.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  5. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  10. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 20 223
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 025
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 546
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 515
  5. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 231
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 205
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 086
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 1 921
  9. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 574
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 561

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Galkova kauza odpočúvania trvá roky, súdy ju nechcú riešiť

Obžaloba na bývalého šéfa Vojenského obranného spravodajstva Pavla Brychtu leží na súde od februára 2016. Najvyšší súd mu teraz prikázal konať.

KOMENTÁRE

Česi mieria do čiernej diery Európy. Všetko pre korunu

Je možné, že šanca ľahkého vstupu do eurozóny zmizne.

PRIMÁR

Mužské semeno môže preniesť desiatky vírusov

HIV, Zika a Ebola sú iba začiatok. Semeno môže obsahovať až 27 typov vírusov.

Neprehliadnite tiež

Svet

Francúzsko pohrozilo bojkotom zimných olympijských hier v KĽDR

Francúzsko je prvou krajinou, ktorá verejne pohrozila bojkotom.

Svet

Krtkovia pomáhali po celom svete. Teraz ich zas treba doma v Mexiku

Dobrovoľníci nedostávajú za pomoc po zemetraseniach žiadny plat, no pravidelne cvičia.

Svet

KĽDR môže odskúšať vodíkovú bombu v Pacifiku, tvrdí severokórejský diplomat

Skúška by bola veľkou provokáciou Washingtonu a jeho spojencov.