Nehodu afganského lietadla neprežil nik zo 104 ľudí na palube

Kábul 5. februára (TASR) - Nehodu afganského linkového lietadla, ktoré sa vo štvrtok zrútilo neďaleko Kábulu, neprežil nik zo 104 osôb na palube. Dnes ...

Kábul 5. februára (TASR) - Nehodu afganského linkového lietadla, ktoré sa vo štvrtok zrútilo neďaleko Kábulu, neprežil nik zo 104 osôb na palube. Dnes to oznámil hovorca afganského ministerstva obrany.

"Nehodu nikto neprežil. Začneme odvoz tiel," povedal hovorca.

Trosky úplne zničeného Boeingu 737-200 súkromnej spoločnosti Kam Air dnes objavili holandské vrtuľníky Apache jednotky NATO v hornatej oblasti - v nadmorskej výške asi 3300 metrov nad morom - asi 30 kilometrov juhovýchodne od Kábulu. Stroj sa zrútil vo štvrtok popoludní v snehovej búrke, po tom, čo ho po prílete zo západoafganského Herátu kábulské letisko odmietlo prijať pre zlú viditeľnosť.

Severoatlantickou alianciou vedená jednotka ISAF do oblasti vyslala tímy špecialistov na záchranné akcie v horskom teréne. Vrtuľníky na mieste nehody vysadili slovinských horských záchranárov. Okrem stovky vojakov NATO je v oblasti nehody viac ako tisíc afganských vojakov.

Medzi 96 pasažiermi bol veľký počet cudzincov, vrátane deviatich Turkov, troch Američaniek pracujúcich pre neziskovú organizáciu, traja Taliani - vrátane jedného zamestnanca OSN - a Iránec pracujúci pre medzinárodnú neziskovú organizáciu. Kam Air oznámil, že osemčlennú posádku tvorili šiesti Rusi a dvaja Afganci. Podľa ruských agentúr boli zo šiestich zahraničných členov posádky štyria Rusi. Lietadlo bolo prenajaté od spoločnosti Kirgizsku.

Letecká nehoda je najhoršou v histórii Afganistanu. Kam Air bola prvou súkromnou leteckou spoločnosťou v Afganistane po páde hnutia Taliban z konca roku 2001. Prvý let uskutočnila na linke Kábul-Herát v novembri 2003. Na prevažne domácich linkách využíva prenajaté boeingy a antonovy. Medzi zahraničnými destináciami má Dubaj a Istanbul. Linky sú populárne medzi bohatými Afgancami a využívajú ich aj humanitárni pracovníci.

Lietadlá Kam Air, ako aj stroje štátnej spoločnosti Ariana Airlines, vyvolávali obavy z hľadiska bezpečnosti prevádzky. Pracovníci OSN majú zakázané lietať tak linkami Kam Air, ako aj Ariana Airlines. Hovorkyňa OSN Ariane Quentierová však dnes potvrdila, že na palube havarovaného stroja bol aj Talian pracujúci ako architekt pre Kanceláriu OSN pre projektové služby.

K väčšej leteckej nehode v Afganistane došlo naposledy 27. novembra 2004, keď sa nákladné lietadlo pracujúce pre americké ozbrojené sily zrútilo v centrálnej provincii Bamiján, pričom zahynuli traja americkí vojaci a traja členovia posádky, americkí civilisti.

K ostatnej nehode linkového lietadla došlo 19. marca 1998, keď Boeing 727 spoločnosti Ariana Airlines vrazil do kopca pri Kábule. Zahynulo všetkých 45 osôb na palube.

Začiatkom toho istého roku zomrelo 51 ľudí, keď sa transportné lietadlo Antonov prevádzkované spoločnosťou Ariana Airlines zrútilo v horách pri pakistanskom meste Kvéta, po tom, čo pre zlé počasie nemohlo pristáť v Afganistane.

V septembri 2004 Antonov-24 prevádzkovaný Kam Air zišiel z dráhy po pristátí v Kábule, zrejme kvôli poruche motora. Pri incidente utrpelo ľahké zranenia 27 pasažierov.

Najčítanejšie na SME Svet


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  2. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  5. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  8. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  9. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  10. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 624
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 038
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 963
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 089
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 903
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 178
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 011
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 660
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 647
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 554

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner hokejovej reprezentácie a šéf zväzu diskutovali spolu v mimoriadnej relácii TV Markíza.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

DOMOV

EU Observer: ruskí špióni verbujú aj Slovákov

Spôsob, akým sa kluby ruských bojových umení rozrastajú po Európe, nie je podľa analytikov prirodzený.

Neprehliadnite tiež

NEKROLÓG

Odmietal upravovať svoje fotky. Stanley Greene ukázal nepríjemnú realitu

S fotožurnalistikou začal až ako štyridsiatnik. Dovtedy sa označoval za diletanta, ktorý si ide na heroíne.

Belgický premiér: Stretnutie s Trumpom bolo srdečné a otvorené

Trump ešte počas kampane pred prezidentskými voľbami označil Brusel za potkaniu dieru.

Pamätník hrdinov Pražského povstania niekto podpálil

Stopy po požiari nesú pamätná tabuľa aj plastika znázorňujúca ženskú postavu.