Zaujímavý príbeh pilotov a ich bombardéra z druhej svetovej vojny približuje výstava pod názvom Posledný let lietadla B 17G, ktorú 1. februára 2005 sprístupnili v Tribečskom múzeu v Topoľčanoch. Lietadlo z druhej bombardovacej skupiny 429. perute 15. americkej armády vzlietlo na splnenie svojej bojovej úlohy 14. februára 1945 zo základne Amandola v Taliansku. Cieľom útoku bola rafinéria v rakúskom Schwechate. Počas letu nad Viedňou sa stroj dostal do silnej paľby nemeckej protilietadlovej obrany, pričom bol ťažko poškodený. Posádka, ktorú tvorilo desať Američanov, vyskočila z lietadla nad územím Slovenska. Bol medzi nimi i seržant Emil Uhor, ktorý tak nechtiac po prvýkrát navštívil zem svojich slovenských predkov. Odľahčený bombardér pokračoval v lete bez pilotov ďalších 100 kilometrov, až napokon spadol do lesov pri Topoľčanoch. Skupina nadšencov okolo Romana Vávru, ktorá vyhľadáva podobné lietadlá a ich vraky, pripravila súbor asi dvesto fotografií, dokumentov a informácií o posádke a veľkú kolekciu súčiastok a fragmentov z havarovaného stroja. Sú to popri inom časti krídiel, kabíny, brzdiace klapky a podobne. Skutočnou vzácnosťou je výrobný štítok motora, ktorý umožnil získať o lietadle podrobnejšie informácie. Návštevník sa tak môže z fotografií dozvedieť, ako vyzeral B 17G v plnej zbroji, akým spôsobom zasiahol do bojov i kto tvoril jeho odvážnu posádku.
FOTO TASR - Henrich Mišovič, 2. februára 2005