SME

V Čechách ma skúsenosti s fajčením marihuany okolo 44 percent mládeže

Bratislava 30. januára (TASR) - V Čechách má skúsenosti s fajčením marihuany okolo 44 percent šestnásťročnej mládeže, v pravdepodobne najliberálnejšom ...

Bratislava 30. januára (TASR) - V Čechách má skúsenosti s fajčením marihuany okolo 44 percent šestnásťročnej mládeže, v pravdepodobne najliberálnejšom európskom štáte v oblasti užívania mäkkých drog Holandsku okolo 28 percent.

Na Slovensku je to okolo 27 percent mladistvých. Vyplýva to z Európskeho školského prieskumu o drogách (ESPAD). Prieskum vyhodnotila na svojom zasadnutí 27. januára aj Akčná medzirezortná protidrogová skupina, ktorá konštatovala, že situácia na Slovensku s užívaním marihuany a syntetických drog (extáza a anfetamíny) sa v porovnaní s predchádzajúcimi prieskumami v r.1995 a 1998 zhoršila. TASR informovala Eleonóra Bobáková z generálneho sekretariátu Výboru ministrov pre drogové závislosti a kontrolu drog.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kľúčovým problémom je podľa vyjadrenia akčnej skupiny ľahká dostupnosť týchto drog na trhu a vo vzťahu k syntetickým drogám aj ľahká dostupnosť látok, ktoré sú základnými zložkami najmä metanfetamínov. Ide napríklad o niektoré voľne predajné lieky. Otázka vyššej kontroly syntetických drog je v kompetencii Národného monitorovacieho centra pre drogy v rámci medzinárodného Systému včasného varovania (Early Warning System). Ide o spoločnú iniciatívu členských krajín EÚ, ktoré sa zaviazali k vzájomnej a operatívnej informovanosti o výskyte a produkcii nových syntetických drog, ktoré sa objavia na ich území.

Problematikou užívania drog sa bude zaoberať od 7. do 14. marca vo Viedni na svojom 48. zasadnutí aj Komisia OSN pre omamné látky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  2. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  3. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  4. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  5. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  6. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  7. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 071
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 8 595
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 8 131
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 437
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 664
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 608
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 272
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 863
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Istanbulský starosta Ekrem Imamoglu.

Özel na sociálnej sieti napísal, že „23. apríl nemožno zakázať".


TASR
Americký minister zahraničných vecí Marco Rubio hovorí s novinármi pred odletom do Saudskej Arábie.

Rezort údajne ideologicky nesúhlasí s prezidentskou administratívou.


TASR 1

Dôvodom je zrejme aj holandská podpora Ukrajiny.


TASR
Pápež František počas posledného požehnávania vo Veľkonočnú nedeľu poobede.

Väčšina svetových lídrov mala do Vatikánu doraziť v sobotu a odísť v ten istý deň.


TASR 1
SkryťZatvoriť reklamu