SME

Srí Lanka zvýšila počet svojich obetí o takmer tisíc, Thajsko naopak znížilo

Kolombo/Bangkok/Jakarta 2. januára (TASR) - Ničivé prílivové vlny cunami, ktoré zasiahli na Vianoce pobrežie Indického oceánu, zabili iba na Srí Lanke ...

Kolombo/Bangkok/Jakarta 2. januára (TASR) - Ničivé prílivové vlny cunami, ktoré zasiahli na Vianoce pobrežie Indického oceánu, zabili iba na Srí Lanke 29.729 ľudí. Oznámila to dnes prezidentská kancelária krajiny. Predchádzajúca bilancia bola o takmer tisíc obetí nižšia, úrady však pripustili aj možnosť, že stúpne na vyše 42.000.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prezidentka Čandrika Kumaratungová vo štvrtok varovala, že bilancia bude stúpať, keďže väčšina nezvestných bude oficiálne vyhlásená za mŕtvych "v dňoch, ktoré prídu". Záchranári dnes pokračovali v objavovaní tiel obetí v oblastiach, do ktorých sa doteraz nedostali.

SkryťVypnúť reklamu

Thajsko naopak týždeň po katastrofe bilanciu svojich obetí dnes mierne znížilo na 4798 zo 4812 so zdôvodnením, že niektoré telá v provincii Phuket započítali dvakrát. Medzi mŕtvymi je zatiaľ 2402 cudzincov, najmä turistov. Thajský premiér Thaksin Šínavatra v sobotu povedal, že definitívna bilancia obetí v krajine môže dosiahnuť 7000 až 8000.

Nikobarské ostrovy, ktoré patria Indii, dnes skoro ráno miestneho času zasiahli nové otrasy zeme v sile 5,9 stupňa Richterovej stupnice, informovali seizmológovia v Hongkongu.

Nikobarské a susedné Andamanské ostrovy sa otriasajú od katastrofálneho zemetrasenia dňa 26. decembra, ktoré dosiahlo magnitúdy 9,0 stupňov a vyvolalo cunami pozdĺž južného pobrežia Ázie a východného pobrežia Afriky.

Celkove si prílivové vlny vyvolané zemetrasením v mori neďaleko Indonézie vyžiadali podľa dočasnej bilancie vyše 127.000 obetí a tisíce ľudí z ôsmich postihnutých krajinách južnej a juhovýchodnej Ázie sú ešte stále nezvestné.

SkryťVypnúť reklamu

OSN v piatok odhadla, že by počet obetí mohol dosiahnuť až 150.000, avšak "definitívne číslo" nebude zrejme nikdy známe.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Svet

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 336
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 894
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 689
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 183
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 628
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 386
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 717
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 595
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Sportnet

Ousmane Dembele oslavuje gól

Víťazný gól strelil Dembele.


a 1 ďalší
Jaroslav Janus s majstrovským pohárom

Napodobnil Dominika Riečického.


TASR
Marek Bartnánus

Za sebou nechal legendu Slovana Richarda Kapuša.


a 1 ďalší
Divadlo Crucible je dejiskom MS v snookri od roku 1977.

Kapacita divadla je menšia než tisíc divákov, čo nedokáže zodpovedať dopytu.


Reuters
SkryťZatvoriť reklamu